متن سوگندنامه‌ همواره مدنظر اعضای شورای شهر باشد
کد خبر: 3633990
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
اصلانی:

متن سوگندنامه‌ همواره مدنظر اعضای شورای شهر باشد

گروه اجتماعی: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان این‌که شاخصه‌های شهردار مناسب باید احصاء شده و بر اساس آن تصمیم‌گیری شود، گفت: اعضای شورای شهر متن سوگندنامه‌ای که قرائت کردند را باید همواره مدنظر داشته باشند چراکه مرور همواره این سوگندنامه اعضای شورا را به حرکت در مسیر درست کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمد اصلانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان چهارشنبه، یکم شهریورماه در آیین تحلیف شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، گفت: شهردار باید آشنایی لازم را با امورات مربوط به شهرداری ازجمله عمران، شهرسازی، مالی، حقوقی، فرهنگی داشته باشد.
وی با بیان این‌که شهردار باید تعامل لازم را با دستگاه‌های دولتی داشته باشد و بدنه دولت را بشناسد، اظهار کرد: شاخصه‌های شهردار مناسب باید احصاء شده و بر اساس آن تصمیم‌گیری شود.
اصلانی با بیان این‌که اگر شهرداری که معرفی می‌شود توانمند نباشد، ابلاغیه وی از سوی وزارت کشور صادر نخواهد شد، تاکید کرد: شهردار خرم‌آباد باید توانمند و کاری بوده و به‌دور از سیاسی‌کاری فعالیت کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان این‌که شهرداری و شورای شهر شرکت سهامی نیست که هر عضوی از شورا سهمی برای خود قائل شود، تصریح کرد: اگر شورایی به شهرداری  فردی را دیکته کند با آن شورا برخورد قانونی می‌شود.
وی با تاکید براین‌که اعضای شورای شهر متن سوگندنامه‌ای که  امروز قرائت کردند را باید همواره مدنظر داشته باشند، افزود: مرور همواره این سوگندنامه اعضای شورا را به حرکت در مسیر درست کمک می‌کند.
اصلانی یادآور شد: اعضای شورای شهر باید اصلاح‌طلبی و اصولگرایی را در انتخاب شهردار کنار بگذرند چراکه سوگند خورده‌اند بر اساس تکلیف قانونی خود عمل کنند.
captcha