بهترين سبک زندگی برای تحكيم بنيان خانواده‌ها
کد خبر: 3634384
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
حجت‌الاسلام دشتی عنوان کرد:

بهترين سبک زندگی برای تحكيم بنيان خانواده‌ها

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی و اهل بيتی بهترين سبک زندگی برای تحكيم بنيان خانواده‌ها است، اظهار کرد: آن خانه‌ای آباد و سعادتمند می‌شود كه به سنت حسنه ازدواج زينت پيدا كند و سعی شود كه اخلاق اسلامی مستمر در اين بنيان حكم باشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمين حسين دشتی، امام جمعه موقت بوشهر، روز گذشته سوم شهریورماه در خطبه‌هاي نمازجمعه این شهرستان به تبيين سبک زندگی اسلامی و قرآنی در بنيان خانواده از ديدگاه پيامبر اسلام پرداخت و اظهار كرد: ازدواج احترام دارد و يک پيمان، احترام و قراردادي انساني و عقلاني در فرهنگ و اديان مختلف است و تمامي اديان و به خصوص دين اسلام نيز بر اين مهم تاكيد دارد و ارتباط ازدواج از نگاه دين اسلام يک نوع ارتباط و پيوند زناشويی، شرعی و اسلامی بر پايه اخلاق و احترام است.

وی در ادامه با اشاره به اينكه مهريه در مباني ديني اسلام زياد سخت‌گيري نشده است، تاكيد كرد: سعی شود مقدار وليمه و ميزان مهريه و هديه پيوند زناشويي در حد وسع طرفين هزينه و خرج كنيد و كمتر گرفتار تجملات دنيوی و چشم بر هم چشمی گرديم و لذا پيمان بين دو انسان مومن بايد با شناخت كامل، تحقيقات و مشاوره نزد افراد با تجربه موفق انجام شود و استفاده كنيم كه مبادا پيوندها منجر به طلاق شود، زيرا ريشه خيلي فسادهاي جامعه در طلاق است.

بهترين سبك زندگي براي تحكيم بنيان خانواده‌ها
مدرس حوزه علميه امام خميني(ره) بوشهر با اظهار بر اينكه سبک زندگي اسلامي و اهل بيتي بهترين سبک زندگي براي تحكيم بنيان خانواده‌ها است، افزود: آن خانه‌اي آباد و سعادتمند مي‌شود كه به سنت حسنه ازدواج زينت پيدا كند و سعي شود كه اخلاق اسلامي مستمر در اين بنيان حكم باشد.

خطيب جمعه موقت بوشهر با تاكيد بر اينكه سعادت دنيا و آخرت به انسان متقي و پرهيزگار نصيب مي‌شود، بيان کرد: ايام ذی‌الحجه، ايام توبه و بازگشت به سمت رحمانيت خدا است.

حجت‌الاسلام دشتي هفته دولت را به دولتمردان تبريك گفت و اشاره كرد: سنگيني بار كاري و خدمتي در كشور بر عهده قوه مجريه است و تحقق دولت اسلامي و تمدن اسلامي به عهده دولت اسلامي است و رهبر معظم انقلاب اسلامي به خاطر همين امر تاكيد به همراهي با دولت را دارند و مي‌بايست محصول كار و تلاش دولت خدمت‌رساني به مردم انقلابي باشد.

عضو شوراي فرهنگ عمومي استان بوشهر شهيدان رجايي و باهنر را افراد انقلابي، متدين، ساده‌زيست و برآمده از ميان مردم مستضعف خواند و تاكيد كرد: مسئولان بايد رجايي گونه باشند و فقر و فقرا را درك بكنند و خدمات را به سمت محرومان و مستضعفان ببرند.

وي با بيان اينكه تفكر سالم، انسان را مسير زندگي سالم و اجتماعي هدايت مي‌كند، گفت: شهيدان رجايي و باهنر در برابر نفاق و تفكرات غرب‌زدگان ايستادند و ايستادگي كردند و از آن طرف بني‌صدر در آن دوره يك ديدگاه غرب‌گرايانه داشت و او شهيدان مطهري، رجايي، باهنر، بهشتي و حتي مردم متدين و انقلابي حكومت اسلامي را تحمل نمي‌كرد.

امام جمعه موقت بوشهر بيان کرد: مقام معظم رهبري از مسئولان سه قوه، اقتصاد متكي به درون و استقلال اقتصادي را براي مردم مطالبه كردند و مي‌خواهند و بايد جهت‌گيري هزينه‌ها بر روي توليد ملي بر اساس اقتصاد مقاومتي باشد.

شهيد حججي تفكر دفاع از حريم زينبي و قرآن را با شهادت خود نهادينه كرد
حجت‌الاسلام دشتي با اشاره بر اينكه شهيد محسن حججي تفكر دفاع از حريم زينبي و قرآن را با شهادت خود در جامعه نهادينه كرد، افزود: مدل تفكر و سبك زندگي و روحيه انقلابي محسن حججي، او را به مقام شهادت ختم كرد و حجت خدا شد.

وي اظهار کرد: مسئولان دولتي تنها فقط كار و تلاش را از كارمندان نخواهند بلكه به فكر معيشت و ايجاد محيط نشاط آفرين براي كارمندان باشند.

عيد عرفه ممتازترين روز براي دعا كردن است
خطيب جمعه موقت بوشهر در پايان هفتم ذی الحجة سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) را تسليت گفت و بيان کرد: عيد عرفه ممتازترين روز براي دعا كردن است و مومنين در اين روز اهتمام ويژه‌اي داشته باشند.   

حامد فكوری
captcha