نوجوانان نیشابوری میهمان جلسات قرآن شهر تهران + صوت و عکس
کد خبر: 3635908
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹

نوجوانان نیشابوری میهمان جلسات قرآن شهر تهران + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: قاریان و حافظان نوجوان موسسه سلسلة‌الذهب نیشابور با حضور در جلسه قرآن محمدرضا پورزرگری و محمدحسین سبزعلی، علاوه بر فراگیری نکات جدید آموزشی به تلاوت قرآن پرداختند.

نوجوان نیشابوری میهمان جلسات قرآن شهر تهران +صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، قاریان و حافظان نوجوان، موسسه سلسلة‌الذهب نیشابور، روز گذشته، ششم شهریورماه با حضور در جلسه قرآن محمدرضا پورزرگری و محمدحسین سبزعلی، قاریان بین‌المللی به تلاوت قرآن کریم پرداختند.

این قرآن‌آموزان نیشابوری ابتدا، ساعت 19 در جلسه محمدرضا پورزرگری حضور یافتند و به تلاوت قرآن به سبک‌های مختلف همچون، منشاوی، عبدالباسط، شحات انور و مصطفی اسماعیل پرداختند. نوجوانان این موسسه قرآنی را برادران حصاری و مسعود موحدی‌راد از مربیان این موسسه همراهی می‌کردند. سپس با رسیدن به اوقات نماز مغرب و عشاء، نماز جماعت را در موسسه احسن الحدیث اقامه کرده و به سمت جلسه قرآن محمدحسین سبزعلی حرکت کردند.

قاریان و حافظان نوجوان نیشابوری در جلسه «پورزرگری» و «سبزعلی»+صوت وعکس

محمدحسین سبزعلی ضمن خوشامدگویی به این قاریان نوجوان نیشابوری به ترتیب از آنها دعوت به تلاوت کرد. این قاریان نوجوان به ارائه تلاوت‌های تقلیدی از شحات انور، احمد شبیب و مصطفی اسماعیل پرداختند.

سبزعلی در خلال تلاوت‌های این قاریان نیشابوری گفت: در تلاوت تقلیدی، تمرین و استماع مکرر تلاوت بسیار اهمیت دارد. این قاری بین‌المللی همچنین توصیه کرد تا صوت‌تان را قوی تر کنید و نفستان را  با تمارین روزانه در نوجوانی بسازید.

محمدحسین سبزعلی در تحلیل تلاوت یکی از قاریان که به اصطلاح قاریان امروزی، با میکروفون بازی می‌کرد، متذکر شد: بعضی قاریان امروزی میکروفون‌گریزی می‌کنند که از نظر من کار خوبی نیست. صوت باید به صورت مستقیم به میکروفون برسد تا به صورت واضح، مستمعین از تلاوت شما لذت ببرند.

علی فیضی

در اواسط جلسه علی فیضی، حافظ کل قرآن کریم و نهج البلاغه به ارائه محفوظات خود از قرآن کریم پرداخت. بدین صورت که حاضرین در جلسه، فقط یک کلمه از آیات را از وی سوال کردند و علی فیضی، شماره آیه، شماره صفحه و کل آیه را با تسلط کامل ذکر کرد. علی فیضی تا جایی مسلط به پرسش‌ها پاسخ گفت که محمدحسین سبزعلی عنوان کرد که هرکس سوالی بپرسد و علی فیضی پاسخ ندهد، 100 هزار تومان جایزه نقدی خواهد داد که کسی موفق به بردن این جایزه نشد.

سبزعلی در اهمیت صوت و لحن در تلاوت قرآن کریم به خاطره‌ای از سفر خود به سوره اشاره کرد و گفت: در سال 60 مسابقات قرآن برگزار شد و 5 نفر اول را به سوریه اعزام کردند. بنده بسیار تمرین کردم تا جزء 5 نفر شدم و همراه محمدرضا خرمیان و حسن رضائیان عازم سوریه شدم. یکی از بزرگترین مساجد سوریه مسجد اموی است. قبر حضرت یحیی(ع) و راس الحسین(ع) در آنجا قرار دارد. داخل مسجد نشستم و خودم در تنهایی به تلاوت قرآن پرداختم. یکی از مسجدی‌ها جذب تلاوت بنده شد و نشست روبروی من تا اینکه صدق الله گفتم و تلاوتم تمام شد. آن شخص به زبان عربی به من گفت 10 دقیقه بنشین و منتظرم بمان تا برگردم. پس از چند دقیقه رفت و برگشت و یک ساعت گران قیمت به دست من بست و گفت این هدیه تلاوت قرآن شماست.

قاریان و حافظان نوجوان نیشابوری در جلسه «پورزرگری» و «سبزعلی»+صوت وعکس

سبزعلی در پایان تصریح کرد که تلاوت قرآن با صوت و لحن خوش، کاری می‌کند که مردم جذب به قرآن کریم شوند و دل‌هایشان منقلب گردد.

در پایان این جلسه قرآن، حسن عبدی، از مناجات‌خوانان و مداحان اهل بیت(ع) که در دیدار قاریان با مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان، نیز به اجرای مناجات پرداخته بود، دقایقی به مناجات خوانی پرداخت و فضای جلسه را در شب شهادت حضرت امام باقر(ع) منور به نور اهل بیت(ع) کرد. سپس، علی قاسم آبادی به اصرار محمدحسین سبزعلی، دعای ختم جلسه را خواند و عکسی به یادگار گرفته شد.

در ادامه شعرخوانی حسن عبدی و گزارش تصویری ارائه می‌شود.

کد

دریافت


مطالب مرتبط
captcha