کسب رتبه برتر مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی توسط دانش‌آموزان لرستان
کد خبر: 3637755
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

کسب رتبه برتر مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی توسط دانش‌آموزان لرستان

گروه فرهنگی: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان لرستان در سیزدهمین دوره مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی دانش‌آموزان سراسر کشور موفق به کسب مقام اول رشته نمایش صحنه‌ای شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، زهرا نظری،  سرپرست  اداره آموزش و پرورش استثنایی لرستان امروز، 12 شهریورماه در جمع خبرنگاران، گفت: در این مسابقات که از یازدهم شهریور ماه سال‌جاری به مدت یک هفته  با شرکت 700 دانش‌آموز با نیازهای ویژه از سراسر  کشور  به میزبانی استان مازندران در شهر ساری برگزار شد، ۲۲۰ دانش‌آموز پسر و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر در گروه‌های کم‌توان ذهنی، آسیب‌دیده بینایی، آسیب‌دیده شنوایی و اوتیسم، هنرهای آوایی و نمایشی خود را به نمایش گذاشتند.
وی افزود: برگزاری این مسابقات را در راستای افزایش توانایی و استقلال دانش‌آموزان استثنایی، اعتماد به نفس و تقویت روحیه خودباوری آنان عنوان کرد و افزود: معلولیت محدودیت نیست و این نکته را دانش‌آموان معلول در مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری به اثبات رسانده‌اند که قادرند کارهایی بزرگی را انجام دهند که افراد سالم و عادی از انجام آن عاجز هستند.
نظری ادامه داد: هنر وسیله‌ای است برای بروز عواطف و احساسات و فعالیت‌های هنری فرصت و بستری مناسب جهت تقویت حواس، اعتماد به نفس و خودباوری که تقویت این مهارت می‌تواند در تعمیق و تسهیل آموزش و پرورش نقش مهمی را ایفا کند.
وی یادآور شد: گروه نمایش صحنه‌ای مدرسه استثنایی  نیکان شهرستان بروجرد با نمایش «درس معلم» و به کارگردانی و مربی‌گری مهدی اکبری و سرپرستی علی‌احمد فلاح برای هفتمین سال متوالی موفق به کسب مقام اول کشور شد.
captcha