6 آبان‌ماه؛ زمان آغاز فعالیت موكب‌های اربعین سازمان اوقاف استان‌های جنوبی در مرز شلمچه
کد خبر: 3637806
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
موسوی خبر داد:

6 آبان‌ماه؛ زمان آغاز فعالیت موكب‌های اربعین سازمان اوقاف استان‌های جنوبی در مرز شلمچه

گروه اجتماعی: مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس از برپایی موكب‌های اربعین سازمان‌های اوقاف 4 استان در مرز شلمچه از 6 آبان‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، نشست ستاد راهبردی اربعین ادارات کل اوقاف جنوب کشور با حضور مدیران کل اوقاف و امور خیریه فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان امروز، 12 شهریورماه در شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در این نشست با تأکید بر مردمی بودن راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین همواره توسط عموم مردم و عاشقان، دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع) شکل گرفته و هدایت شده که خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) امری است که به‌وسیله زوار و مردم صورت گرفته است.

وی افزود: تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه‌های فرهنگی باید در کنار مردم برای این راهپیمایی بزرگ تلاش و خدمت کنند.

فارس و بوشهر در مرز شلمچه موكب برپا می‌كنند

موسوی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال گذشته استان‌های فارس و بوشهر نیز موکب منطقه مرزی شلمچه را مدیریت می‌کنند، گفت: طبق برنامه‌ریزی به‌عمل آمده در سال جاری 2 استان هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد نیز به‌عنوان استان‌های معین در امر خدمت‌رسانی به زوار به موکب‌های شلمچه کمک می‌کنند.

فعالیت موكب‌ها تا 3 روز بعد از اربعین هم ادامه خواهد داشت

مدیركل اوقاف فارس در ادامه از پخت غذای گرم از چند روز قبل از اربعین تا سه روز بعد از اربعین خبر داد و گفت: از محل موقوفات منطبق استان فارس و بوشهر نیز اطعام حسینی در قالب صبحانه، ناهار و شام در بین زائرین توزیع می‌شود.

اعلام زمان آغاز فعالیت موكب‌ها

وی همچنین با اشاره به زمان آغاز فعالیت موکب‌های اوقاف و امور خیریه در منطقه مرزی شلمچه گفت: از روز 6 آبان‌ماه سال جاری همزمان با هشتم صفر کمپ‌های اسکان و استراحت ویژه زائران راه‌اندازی می‌شود و نیروهای خدمت‌رسان این چهار استان در منطقه مرزی شلمچه حضور خواهند داشت.

موسوی یادآور شد: همچنین بر اساس هماهنگی به‌عمل آمده روزانه 20 نفر در محل موکب‌ها به عموم زائران خدمت‌رسانی می‌کنند و بسته‌های پذیرایی توسط استان‌ها تهیه و بین زائران توزیع خواهد شد.

مدیركل اوقاف فارس اضافه کرد: برای مدیریت بهتر و ارائه تسهیل در امر خدمت‌رسانی به زائران در منطقه مرزی شلمچه امسال نیز 7 نفر هیئت امنا ویژه موکب‌ها تشکیل می‌شوند.

برپایی موکب امامزاده حسن(ع) کوپن در شهرستان رستم

وی در ادامه از برپایی موکب امامزاده حسن(ع) منطقه کوپن در شهرستان ممسنی خبر داد و افزود: موکب آستان مقدس امامزاده حسن(ع) کوپن در مرز استان‌های فارس و خوزستان پذیرای کاروان‌هایی هستند که از این مسیر به شلمچه و کربلا اعزام می‌شوند که خدمت‌رسانی به زائرین حسینی با مشارکت مردم صورت می‌گیرد.

موسوی با اشاره به اینکه خروجی بسیاری از استان‌ها به سمت مرز کرمان، هرمزگان و شهرهای آباده، لار و استهبان با فواصل زیاد حدود هفت‌ تا هشت‌ ساعت از استان فارس در شهرستان رستم است، گفت: با برپایی این موکب در این منطقه خدمات خوبی برای زائران با ایجاد فضای استراحت و پذیرایی در این نقطه ارائه می‌شود.

captcha