در دیدار حیدر العبادی و آیت‌الله شاهرودی چه گذشت
کد خبر: 3638189
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

در دیدار حیدر العبادی و آیت‌الله شاهرودی چه گذشت

گروه بین‌الملل: نخست‌‌وزیر عراق در دیدار با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران، مسائل مختلف عراق و پیروزی‌های بزرگ این کشور در جنگ با تروریسم را بررسی کرد.


ادیت شده//در دیدار حیدر العبادی و آیت‌الله شاهرودی چه گذشتبه گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الفرات نیوز؛ عصر یکشنبه (دوازدهم شهریور) نخست‌وزیر عراق با آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین محسن رضایی، دبیر این مجمع و هیئت همراه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار آیت‌الله شاهرودی ضمن تبریک پیروزی‌های عراق و آزادسازی مناطق غصب‌شده توسط داعش، گفت: پیروزی‌های پی در پی که با رهبری نخست‌وزیر و وحدت مردم عراق محقق شد و آخرین آن در استان نینوا بود، جهان را شگفت‌زده کرد.

وی از حمایت کامل جمهوری اسلامی از حکومت و مردم عراق در از بین بردن تروریسم، آزادسازی کامل عراق و دستیابی به وحدت، ثبات، بازسازی و توسعه خبر داد.

در مقابل نیز حیدر العبادی با خوش‌آمد گویی به هیئت جمهوری اسلامی، از سطح روابط میان دو ملت دوست و همسایه، گسترش همکاری به منظور خدمت به منافع مشترک و افزایش امنیت، ثبات و توسعه سخن گفت.

وی همچنین از مواضع جمهوری اسلامی در همراهی عراق در برابر تروریسم، قدردانی کرد.

حیدر العبادی افزود: ما در روزهای پیروزی‌های بزرگ به سر می‌بریم که نتیجه تلاش نیروهای قهرمان عراق با همه توان و فداکاری‌های تعداد زیادی از عراقی‌ها با گرایش‌های دینی، قومی و مذهبی مختلف است. این پیروزی‌ها با حمایت و کمک‌های آیت‌الله سیستانی محقق شده است.

نخست وزیر عراق همچنین تأکید کرد: وحدت مردم اساس پیروزی عراق است و این وحدت سبب شکست داعش و عملیات آزادسازی پیروزمندانه در سه سال گذشته بوده است؛ ما به دنبال پیروزی قاطع با تکیه بر مردم و نیروهای خود هستیم/.

captcha