استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و قرآنی نیروهای مسلح از مصادیق آتش به اختیار است
کد خبر: 3638631
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
یاربیگی:

استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و قرآنی نیروهای مسلح از مصادیق آتش به اختیار است

گروه فعالیت‌های قرآنی: ارشد عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع در استان فارس، برگزاری مسابقات قرآن نیروهای مسلح را فتح بابی جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی مشترك نیروهای مسلح با هدف انسجام و تعامل این نیروها دانست و گفت: یكی از معانی آتش به اختیاری كه مقام معظم رهبری فرمودند این است كه از همه ظرفیت‌ها با تعاملات بیشتر بتوانیم بهره بگیریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام كاظم یاربیگی، ارشد عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع در استان فارس امروز، 14 شهریورماه در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن نیروهای مسلح گفت: اولین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح در 4 رشته قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ 5 و 10 جزء و با قضاوت داوران برجسته استان فارس برگزار شد.

وی با بیان اینكه در هر رشته از هر نیرو 3 نفر و جمعاً 48 نفر در این مسابقات به رقابت پرداختند، به نحوه برگزاری این مسابقات اشاره كرد و گفت: بحمد الهی این مسابقات با كیفیت بسیار خوب و مطلوب برگزار شد.

یاربیگی همچنین ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، برگزاری این مسابقات را فتح بابی جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی مشترك نیروهای مسلح با هدف انسجام و تعامل این نیروها دانست و گفت: مفسران قرآن در تفسیر حبل‌الله دو عبارت قرآن و اهل بیت(ع) را بیان می‌كنند و چقدر خوب است كه بتوانیم با تمسك به این دو ریسمان الهی اتحاد و انسجام را در مجموعه نیروهای مسلح بیش از پیش محقق كنیم.

ارشد عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع در استان فارس ادامه داد: در هر كدام از نیروهای مسلح فعالیت‌های فرهنگی خوبی اجرا می‌شود اما این تعامل و هم‌افزایی می‌تواند منشأ آثار و بركات ارزشمند فرهنگی در سطح نیروهای مسلح استان باشد تا بتوانیم از ظرفیت‌های خوب فرهنگی مجموعه‌ها بهره بگیریم.

وی با ابراز امیدواری از اینكه این مسابقات در سال‌های آینده به میزبانی سایر نیروهای مسلح مستقر در فارس استمرار پیدا كند و فتح بابی جهت تعامل هرچه بیشتر این نیروها باشد، گفت: یكی از معانی آتش به اختیاری كه مقام معظم رهبری فرمودند این است كه از همه ظرفیت‌ها با تعاملات بیشتر بتوانیم بهره بگیریم.

یاربیگی در پایان بر اهمیت برگزاری جلسات مشترك مجموعه‌های عقیدتی ـ سیاسی نیروهای مسلح تأكید كرد تا بتوان از همه ظرفیت‌ها بهره‌برداری لازم را برد.

captcha