تشکیل کمیته حامی مسلمانان روهینگیا در بوسنی
کد خبر: 3639108
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

تشکیل کمیته حامی مسلمانان روهینگیا در بوسنی

گروه بین‌الملل: رئیس جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین، از تشکیل کمیته‌ای با هدف حمایت از مسلمانان میانمار در روزهای آتی خبر داد.

تشکیل کمیته حامی مسلمانان روهینگیا در بوسنیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه؛ حسین افندی کاوازوویچ، رئیس جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین طی سخنانی به کشتار مسلمانان در ایالت «راخین» میانمار واکنش نشان داد.

کاوازوویچ با ابراز نگرانی از وضعیت دشوار مسلمانان روهینگیا، تصریح کرد: در روزهای آتی کمیته‌ای را در راستای حمایت از برادران دینی‌مان در میانمار تشکیل خواهیم داد. هدف اصلی این کمیته، جمع‌آوری کمک‌های مالی برای مسلمانان روهینگیا و همچنین ارایه اطلاعات به مردم جهان در خصوص این نسل‌کشی است.

رئیس جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین ادامه داد: مردم ما مسئله قتل عام و نسل‌کشی را به خوبی درک می‌کنند. مسلمانان بوسنی می‌دانند که سکوت جامعه جهانی در مقابل کشتار انسان‌ها چقدر دردناک است. به همین دلیل، در هر نقطه‌ای از جهان که چنین اتفاقی رخ دهد، باید فریادرس کسانی باشیم که به آنها ظلم می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه کشورهای اسلامی نباید این جنایت را نادیده بگیرند، گفت: همه ما باید در حد توان خود از مسلمانان میانمار حمایت کنیم؛ اگر واقعا چیزی از هم از دستمان برنمی‌آید، حداقل می‌توانیم از طریق رسانه‌ها و امکانات ارتباطی، مردم جهان را از این فجایع انسانی با خبر کنیم/.

captcha