فعالیت دارالقرآن ولیعصر(عج) در هنگ مرزی تایباد
کد خبر: 3639975
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

فعالیت دارالقرآن ولیعصر(عج) در هنگ مرزی تایباد

گروه شهرستان‌ها: دارالقرآن ولیعصر(عج) شهرستان مرزی تایباد‌ با برنامه‌های متنوع قرآنی جهت آموزش و ارتقاء سطح قرآنی خانواده‌های نظامی و عموم مردم به‌عنوان برترین و مجهزترین مرکز قرآنی و فرهنگی در شرق خراسان رضوی فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، دارالقرآن ولیعصر(عج) شهرستان مرزی تایباد از سال 94 در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده است.
این دارالقرآن یکی از مجهزترین دارالقرآن‌های شهرستان به شمار می‌رود و تمام امکانات رفاهی این مرکز توسط خیران شهرستان تأمین شده و در راه فرا گرفتن قرآن هدیه شده است.
فعالیت دارالقرآن ولیعصر(عج) در هنگ مرزی تایباد
سروان علی منعمی، مدیر دارالقرآن ولیعصر(عج) در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: اقدامات اولیه جهت ساخت و تأسیس این مرکز قرآنی از سال 1393 آغاز و با پیگیری‌های فرماندهی هنگ مرزی تایباد، در تیرماه سال 1394 مجوز رسمی تأسیس را از ناجا دریافت کرد.
وی افزود: دارالقرآن ولیعصر(عج) با زیربنای 165 متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال با همکاری فرماندهی هنگ مرزی تایباد، تعدادی از کارکنان این فرماندهی و کمک خیران نیکوکار شهرستان به عنوان برترین و مجهزترین مرکز قرآنی در شهرستان بنا شد.
منعمی بیان کرد: این دارالقرآن مصادف با عید غدیر در سال 1395 با حضور فرمانده مرزبانی و رئیس عقیدتی ـ سیاسی استان، فرماندهان مرزبانی، انتظامی و سپاه شهرستان، فرماندار و مدیران اجرایی تایباد افتتاح و رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.
فعالیت دارالقرآن ولیعصر(عج) در هنگ مرزی تایباد
وی با بیان اینکه تجهیزات آموزشی این مرکز قرآنی توسط عقیدتی ـ سیاسی ناجا کشور تأمین شده و بالغ بر 750 میلیون ریال است، تصریح کرد: این مرکز قرآنی در حال حاضر در رشته‌های صحیح‌خوانی، ترتیل، قرائت، صوت و لحن و حفظ قرآن کریم در طول هفته در دو نوبت صبح و عصر ویژه بانوان و بعد از نماز مغرب ویژه آقایان کلاس‌ برگزار می‌کند.
سروان منعمی در ادامه اظهار کرد: مرکز دارالقرآن ولیعصر(عج) دارای سه کلاس آموزشی مجهز به سیستم رایانه، یک کلاس سنتی ویژه قرائت‌خانه و یک لابراتوار آموزشی با 17 سیستم رایانه، اتاق مدیریت و با حضور 353 فراگیر، 15 استاد خانم و آقا در خدمت مردم شهرستان است.
بر اساس این گزارش، همچنین در این مرکز علاوه بر فعالیت‌های قرآنی برای شادی و نشاط خانواده‌ها کلاس‌های زبان، رباتیک و نقاشی برگزار می‌شود.
فعالیت دارالقرآن ولیعصر(عج) در هنگ مرزی تایباد
گفتنی است، مرکز دارالقرآن ولیعصر(عج) هنگ مرزی تایباد در خیابان مرزبان، ابتدای منازل سازمانی60 دستگاه جنب حسینیه ولیعصر(عج) واقع شده است.
captcha