تدبر و انس با قرآن؛ مهم‌ترین اهداف جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور
کد خبر: 3640591
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
سیدضیاء هاشمی:

تدبر و انس با قرآن؛ مهم‌ترین اهداف جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور

گروه مسابقات: سیدضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جریان برگزاری سی‌ودومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در گرگان بیان کرد: با این جشنواره‌ها به دنبال افزایش بعد محتوایی و توجه بیشتر به مباحث تدبر در قرآن هستیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به گرگان، سیدضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه برگزاری سی‌ودومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این دوره از جشنواره  بیش از 50 هزار دانشجو از سراسر کشور کشور مشارکت داشته‌اند که مرحله نهایی آن در حال برگزاری است 1000 اثر در این مرحله بررسی شده و منتخبان نیز معرفی می‌شوند.
وی در ادامه افزود: جشنواره قرآن و عترت، بزرگترین جشنواره دانشجویی است که سی‌ودو سال پیاپی برگزار شده، تاکید ما در سال‌های اخیر این بوده است که این جشنواره به جهت ویژگی‌هایی که استان‌های مرزی دارند در این استان‌ها برگزار شود.
هاشمی بیان کرد: این جشنواره سال قبل در استان سیستان و بلوچستان و سال قبل از آن در کردستان برگزار شد و امسال هم در استان گلستان برگزار می‌شود که این استان، نماد وحدت است و زبیایی‌های طبیعی در این شهر بسیار زیاد است و این عوامل دست به دست یکدیگر می‌دهند تا زیبایی قرآن در این استان دو چندان جلوه کند؛ چرا که قرآن کریم عامل همدلی است.
سرپرست وزارت علوم در ادامه تصریح کرد: چیزی که روی آن تأکید داریم بحث تدبر است و اینکه ابعاد محتوایی قرآن در کنار ابعاد ظاهری در کنار هم باشند و تقویت شوند و این جشنواره‌ها برای این است که انس با قرآن در دانشگاه‌ها مضاعف شود.
هاشمی بیان کرد: در این جشنواره از دانشمندان دانشگاهی و علمای حوزوی هم دعوت شده تا حضور داشته باشند و سؤالات دانشجویان جوان را پاسخ دهند، ما هم باید استقبال کنیم به این که گفت‌وگوی جدی در این حوزه شکل گیرد و تلاش محققانه همکاران ما با مشارکت حوزویان و دانشگاهیان، دستاوردهای علمی و دینی بیشتری داشته باشد.
وی در مورد منصب وزارت در این وزارتخانه نیز بیان کرد: آقای رئیس جمهور بین اساتید و مدیران آموزش عالی که تعدادشان فراوان است باید وزیر را انتخاب کنند و دانشگاهیان هم توقع دارند هر کسی در صدر وزارت علوم می‌نشیند بتواند نسبت به دغدغه‌ها و مطالبات آنها توجه کند و برنامه داشته باشد و امیدواریم در چند هفته آینده به جمع‌بندی برسند و همه دانشگاهیان با هر کسی که در این جایگاه قرار می‌گیرد، همکاری می‌کنند و شاهد پیشرفت‌های بیشتر در آموزش عالی خواهیم بود.
وی در ادامه افزود: کسی که سرپرست می‌شود طبیعتا یکی از گزینه‌ها است، ولی گزینه‌های دیگر هم می‌تواند مطرح شوند، خود من هم از همکارانی که توانایی بر عهده گرفتن این مسئولیت را دارند دعوت کرده‌ام تا خودشان را معرفی کنند و آقای رئیس جمهور دستشان باز باشد و بتوانند انتخاب صحیح را انجام دهند.
captcha