القای پیام انقلاب اسلامی مهم‌ترین کار فرهنگی اربعین است
کد خبر: 3641349
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

القای پیام انقلاب اسلامی مهم‌ترین کار فرهنگی اربعین است

گروه اجتماعی: رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در پیاده‌روی اربعین زائران از اقصی نقاط دنیا شرکت می‌کنند به توجه در القای پیام انقلاب اسلامی به عنوان کار فرهنگی اربعین تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده، رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی در همایش نذر اربعین که شامگاه 21 شهریورماه در سالن همایش‌های باب الجواد(ع) برگزار شد، در جمع خادمان اربعین با اشاره به روایات متعدد در خصوص زیارت اربعین بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «کسی که حسین(ع) را دوست بدارد خداوند او را دوست می‌دارد» و در جایی دیگر امام حسن عسگری(ع) یکی از شاخصه‌های انسان مومن را قرائت زیارت اربعین بیان می‌کنند.
وی افزود: اساس اربعین بر محور توحید انسان کامل شکل گرفته است و بالاتر از زائران، خادمان زائران هستند.
رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی بیان کرد: اگر سرزمین مکه توسط غاصبان آل سعود غصب شده اما زیارت اربعین ظرفیت دیگری برای شیعه فراهم کرده که باید غنیمت شمرد.
وی با اشاره به حضور زائران از اقصی نقاط دنیا در زیارت اربعین اظهار کرد: القای پیام انقلاب اسلامی باید به عنوان کار فرهنگی اربعین مورد توجه باشد.
حسن‌زاده در خصوص ثواب خدمت به زائر اظهار کرد: امام خمینی (ره) در سفری که با چند تن از علما به مشهد مشرف شده بودند، بیشتر اوقات را در محل اسکان و برای آماده کردن چای و غذا برای همراهان خود صرف کرده و به زیارت مختصر در حرم مطهر بسنده می‌کردند.
رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: خدمت به زائران پیاده که برای هر قدم ایشان اجر و ثواب هزاران حج و بنده آزاد کردن و ... بیان شده از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است.
حسن‌زاده با اشاره به اینکه پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع) بارها با پای پیاده به حج مشرف شده‌اند، ادامه داد: زیارت با پای پیاده به اعتاب مقدسه سنت و سیره اهل‌بیت(ع) و پیاده روی اربعین از بزرگترین شعائر الهی است.
captcha