رقابت قرآنی پایوران و وظيفه تیپ 55 هوابرد در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن آجا + اسامی برگزیدگان
کد خبر: 3641611
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳

رقابت قرآنی پایوران و وظيفه تیپ 55 هوابرد در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن آجا + اسامی برگزیدگان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله مقدماتی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن كاركنان پایور و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران در تیپ 55 هوابرد شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مرحله مقدماتی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن كریم كاركنان پایور و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز، 22 شهریورماه همراه با برگزاری محفل معنوی و نورانی انس با قرآن كریم و با استقبال گسترده كاركنان تیپ 55 هوابرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام مجتبی جعفری، رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 55 هوابرد شیراز در حاشیه این مراسم گفت: همه ما به عنوان مسلمان و پیروان مكتب اهل بیت(ع) با قرآن مانوس هستیم اما در كنار تلاوت قرآن بر ما وظیفه است كه حق قرآن را رعایت و ادا كنیم كه این حقوق بی‌شمارند از حقوق ظاهری تا حقوق باطنی قرآن.

وی افزود: قرآن برنامه جامع زندگی فردی و اجتماعی انسان‌هاست كه خداوند برای سعادت و رستگاری بشر بر نبی مكرم اسلام(ص) نازل فرموده است و وظیفه همه ماست كه با تدبر در آیات كریمه قرآن، مبانی زندگی سعادتمندانه را یافته و زندگی خود را بر آن مبنا بنا كنیم و با عمل به این دستورات الهی ، سعادت اجتماعی جامعه ی خود را نیز تضمین كنیم.

بنا بر این گزارش، این مسابقات در رشته‌های حفظ 3، 5، 10، 15، 20، 25 جزء و كل قرآن، قرائت تحقیق و ترتیل، مفاهیم قرآن از جزء 20 تفسیر نمونه و اذان برگزار شد كه نفرات برتر هر رشته به مرحله منطقه‌ای مسابقات راه پیدا كردند.

در این دوره از مسابقات و در قسمت كاركنان پایور، سرگرد یاسین علیایی در رشته قرائت به روش تحقیق، استوار محمود جمشیدی در رشته قرائت به روش ترتیل، ستوان‌یكم سیدداود حسینی در رشته اذان، ستوان‌یكم حسین هاشمی در رشته حفظ 3 جزء، ستوان‌یكم قاسم محمدی در رشته حفظ 5 جزء، ستوان‌یكم امید صالونی در رشته حفظ 10 جزء، ستوان‌سوم مسعود قاسمی در رشته مفاهیم سطح 1 و ستوان‌یكم اسماعیل تقی‌پور در رشته مفاهیم سطح 2 به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.

در قسمت كاركنان وظیفه، گروهبان‌یكم وظیفه سلمان شریفی در رشته قرائت به روش تحقیق، سرباز وظیفه محمد امیری در رشته قرائت به روش ترتیل، سرباز وظیفه مسلم مكرمی در رشته اذان، سرباز وظیفه مجید مرزبان در رشته حفظ 3 جزء، گروهبان‌یكم وظیفه حسین اسماعیلی در رشته حفظ 5 جزء، سرباز وظیفه علی بیگلری در رشته مفاهیم سطح 1 و ستوان‌سوم وظیفه اباذر سعیدی در رشته مفاهیم سطح 2 به عنوان نفرات برتر شناخته شده و به مرحله منطقه‌ای مسابقات راه یافتند.

captcha