آموزه‌های قرآنی باید در جامعه نهادینه شود
کد خبر: 3644583
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

آموزه‌های قرآنی باید در جامعه نهادینه شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی ابراز کرد: قرآن و آموزه‌های قرآنی باید در جامعه نهادینه و فرهنگ‌سازی شوند، از این رو مسئولان رسالت‌های والایی برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام مهدی شجاع، رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم که با حضور جمعی از قاریان بین‌المللی و برگزیدگان مسابقات حفظ قرآن کریم، 29 شهریورماه در مجموعه گردشگری، توریستی دهکده شاندیز برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این مسابقات قرآن موجب افزایش و ایجاد حس رقابت و انگیزه در میان جوانان و کودکان قرآن دوست می‌شود.
وی با بیان اینکه همه ما ارزش حفظ آیات کلام‌الله مجید را به خوبی می‌دانیم، ابراز کرد: در کشورهای مصر، لیبی و سایر کشورهای مسلمان، در ساختار حکومت و دولت به موضوع حفظ قرآن توجه زیادی می‌شود، اما متأسفانه جایگاه قرآن به درستی تعریف نشده است و از قله‌هایی که مورد نظر ماست، فاصله داریم.
حجت‌الاسلام شجاع، دوری از قرآن و معارف قرآنی را تنها درد و بیماری جامعه اسلامی در دوران امام حسین(ع) دانست و افزود: در آیات قرآن به این نکته اشاره شده است که دلیل سرنگونی امت‌های پیشین، غفلت از قرآن بوده و امت‌هایی که از یاد خدا غفلت کردند، دنبال خواسته‌های نفسانی، پست، مقام دنیایی و دنیاطلبی رفتند و به هلاکت رسیدند.
رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی با بیان اینکه تاریخ اسلام سرشار از عبرت است، ابراز کرد: در قرآن مباحث تاریخی زیادی وجود دارد که باید از آن‌ها درس گرفت.
گفتنی است، سخنرانی، ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره علوم قرآن آستان قدس رضوی، اجرای همخوانی گروه تواشیح بینات، اهدای جوایز، اقامه نماز جماعت، ارائه نکات تجوید، تلاوت قرآن کریم توسط قاری بین‌المللی، رضا عابدین‌زاده و ... از دیگر برنامه‌های اختتامیه نهمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم بود.
یادآور می‌شود، در این مراسم باشکوه از 81 حافظ قرآن کریم در رتبه‎های نخست تا سوم دختر و پسر زیر و بالای 16 سال در رشته‌های حفظ یک جزء، سه، پنج، 10، 15، 20، 25 و حفظ کل قرآن کریم، طی  مراسمی تقدیر و تجلیل شد.
 
captcha