تخصیص سه میلیارد ریال برای حمایت از هیئات مذهبی حاشیه شهر
کد خبر: 3644620
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

تخصیص سه میلیارد ریال برای حمایت از هیئات مذهبی حاشیه شهر

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مشهد از اختصاص سه میلیارد ریال برای حمایت از هیئات مذهبی حاشیه شهر از محل موقوفات مرتبط خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد ذاکری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری از شعائر الهی است گفت: برگزاری ویژه برنامه‌های محرم و صفر با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی و با شعار از کرامت تا شهادت در حاشیه شهر مشهد پیش‌بینی شده است.
وی افزود: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیر اندیش و با توجه به اینکه بیشتر موقوفات مرتبط با نیت عزاداری در ایام محرم و صفر است، برگزاری مراسم و ویژه برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی با هزینه پیش‌بینی شده یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل موقوفات مرتبط، برگزار خواهد شد.
ذاکری با اشاره به ویژه برنامه‌های بصیرت عاشورایی تصریح کرد: برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با اولین جمعه از ماه محرم در هفت منطقه حاشیه شهر تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: در دومین روز محرم مراسم «لبیک یا حسین(ع)»به صورت شاخص و استانی با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه تهران در جمع هیئات مذهبی و عزاداران حسینی بعد از نماز ظهر و عصر در شهرک شهید رجایی برگزار خواهد شد.
ذاکری با اشاره به برگزاری ویژه برنامه« احلی‌من‌العسل» با حضور نوجوانان در 5 محرم ابراز کرد: این ویزه برنامه با همکاری آموزش و پرورش ساعت 9 صبح در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد تصریح کرد: همچنین همزمان با سالروز ورود کاروان اسرا به شام مصادف با 12 محرم همایش «رهروان زینبی »با حضور بانوان ولایی و سخنرانان برجسته همراه با ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) در محل پایانه معراج، پیش‌بینی شده است.
وی از تخصیص 3 میلیارد ریال برای حمایت از هیئات مذهبی حاشیه شهر خبر داد و گفت: در دهه آخر صفر نیز برپایی ایستگاه صلواتی برای خدمت به زائران پیاده تدارک دیده می‌شود که برای این امر نیز 2 میلیارد ریال از محل موقوفات مرتبط تخصیص یافته است.
captcha