راه‌اندازی سامانه کشوری صدور مجوز خانه‌های قرآن خراسان رضوی تا هفته آینده
کد خبر: 3645488
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴

راه‌اندازی سامانه کشوری صدور مجوز خانه‌های قرآن خراسان رضوی تا هفته آینده

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: سامانه کشوری صدور مجوز خانه‌های قرآن شهری و روستایی تا یک هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

مهدی‌ رمضانی، رئیس دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در پاسخ به وقفه ایجاد شده در صدور مجوز برای خانه‌های قرآن شهری و روستایی، عنوان کرد: این وقفه به منظور راه‌اندازی سامانه کشوری صدور مجوز خانه‌های قرآن صورت گرفته است تا پس از این صدور مجوزها، نه به صورت مجازی بلکه از طریق سامانه صدور مجوزها پیگیری شود و پیش‌بینی ما این است که سامانه تا حدود یک هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد.
وی گفت: سامانه کشوری صدور مجوز خانه‌های قرآن شهری و روستایی مانند مؤسسات قرآنی با هدف ایجاد یک شبکه جامع اطلاعاتی ایجاد می‌شود با این تفاوت که مؤسسات قرآنی نیاز به ثبت مؤسسه قرآنی در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور را دارند اما این موضوع برای خانه‌های قرآن مطرح نیست و فعالیت خانه‌های قرآن شهری و روستایی بدون انجام این روند، امکان‌پذیر است.
رمضانی در مورد روند صدور مجوز در گذشته، ابراز کرد: در گذشته اطلاعات لازم جهت صدور مجوز برای خانه‌های قرآن شهری و روستایی در ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها از فعالان قرآنی جمع‌آوری و به اداره کل ارسال می‌شد و مجوزها بر اساس درخواست و اقدام حضوری فعالان قرآنی انجام می‌گرفت.
رئیس دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اهداف طراحی سامانه صدور مجوز خانه‌های قرآن، افزود: فرآیندی که مدنظر سازمان تبلیغات اسلامی است به این شکل است که روند اعلام درخواست و صدور مجوز برای خانه‌های قرآن شهری و روستایی به صورت متمرکز و از طریق سامانه ثبت شود و در واقع اطلاعات در کل کشور به صورت یکپارچه دریافت و مجوزها نیز صادر می‌شود.
وی ادامه داد: علاوه بر درخواست‌هایی که به منظور تأسیس خانه‌های قرآن جدید باید در سامانه صدور مجوزها ثبت شود، آن دسته از فعالان قرآنی که تا پیش از این صدور مجوز خود را به صورت حضوری انجام داده‌اند نیز باید جهت تشکیل یک سامانه جامع و یکپارچه از اطلاعات خانه‌های قرآن سطح کشور، به سامانه صدور مجوزها مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند.
رمضانی با بیان اینکه تغییری در اطلاعات لازم جهت صدور مجوز خانه‌های قرآن شهری و روستایی به وجود نیامده است، عنوان کرد: فعالان قرآنی می‌توانند با همان مدارک و اطلاعاتی از قبل به صورت حضوری جهت درخواست مجوز ارائه می‌کردند، مراحل صدور مجوز و شروع فعالیت قرآنی خود تحت عنوان خانه قرآن شهری و روستایی را از طریق سامانه و به صورت مجازی پیگیری کنند.
وی ضمن مثبت ارزیابی کردن صدور مجوز خانه‌های قرآن به صورت مجازی، گفت: فعالان قرآنی می‌توانند از این طریق به ارسال گزارش‌ها و ارتباطات خود با سازمان دارالقرآن‌الکریم ادامه دهند و نظرات سازمان را به صورت مستقیم دریافت کنند.
captcha