نمایشگاه «فرستادگان رضا(ع)» با موضوع جنگ در مشهد افتتاح شد
کد خبر: 3645501
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹

نمایشگاه «فرستادگان رضا(ع)» با موضوع جنگ در مشهد افتتاح شد

گروه فرهنگی: نمایشگاه «فرستادگان رضا(ع)» با موضوع جنگ، عصر گذشته، یکم مهرماه، با حضور مسئولان استانی، در نگار خانه رضوان مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)از خراسان رضوی، نمایشگاه «فرستادگان رضا(ع)» با موضوع جنگ و به مناسبت هفته دفاع مقدس، عصر گذشته، یکم مهرماه، با حضور سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سردار اکبر نجاتی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، سیدجواد کمالی، رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی، افشین تحفه‌گر، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، و...، در نگارخانه رضوان مشهد افتتاح شد.
نمایشگاه «فرستادگان رضا(ع)» با موضوع جنگ در مشهد افتتاح شد
براساس این گزارش، در این نمایشگاه ۷۰ قطعه عکس از دوران دفاع مقدس به نمایش درآمده است که 30 قطعه آن را هنرمندان پیشکسوت عکاسی همانند سیدجلیل زهرایی، ابراهیم بهرامی، قدیر وقاری، عباس اشرفی چهل حجره‌ای، محمدباقر اوحدی عکاسی کرده‌اند و سایر عکس‌ها از آرشیو بنیاد حفظ و آثار نشر از شهدای دفاع مقدس گرفته شده است.
همچنین عکس‌های به نمایش در آمده در نمایشگاه «فرستادگان رضا (ع)» مربوط به لحظات گوناگون دفاع مقدس از جمله اعزام، عملیات، مناطق جنگی و زندگی رزمندگان در جبهه است.
نمایشگاه «فرستادگان رضا(ع)» با موضوع جنگ در مشهد افتتاح شد
سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص برگزاری این نمایشگاه در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس به خصوص انتقال آن به نسل جوان، عنوان کرد: برگزاری این نمایشگاه خاطره بازی برای اهالی دفاع مقدس است و می‌تواند در آشنا کردن نسل جوان با ایثارگری‌ها و اتفاقاتی که در هشت سال دفاع مقدس افتاده، مؤثر باشد.
وی در ادامه افزود: با توجه به رشد فضای مجازی و رسانه‎های نوین، عکس حرفی برای گفتن دارد چراکه در بستر رسانه نوین عکس مؤثر و در انتقال مفاهیم اثرگذار است.
در ادامه سیدجواد کمالی، رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی در خصوص نمایشگاه، افزود: مفاهیم دفاع مقدس از طریق هنر و اسنادی که باقی مانده از آن دوران است باید به نسل جدید شناسانده شود تا نسل جدید با فرهنگ ایثار آشنا گردد.
وی اظهار کرد: گرچه ابتدا جنگ تحمیلی و پس از انقلاب تحریم بودیم و توان مالی و لجستیک ضعیفی داشتیم اما روی پای خود ایستادیم و توانستیم به موفقیت برسیم.
نمایشگاه «فرستادگان رضا(ع)» با موضوع جنگ در مشهد افتتاح شد
رئیس بسیج هنرمندان ادامه داد: اگر مفاهیم ایثارگری و تلاش رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس آن هم با دست خالی به جوانان منتقل نشود باید منتظر این باشیم که فرهنگ ایثار و شهادت از بین برود.
وی عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم موزه دفاع مقدس را ایجاد کنیم و نمایشگاهی دائمی از آثار هنری دوران دفاع مقدس را در معرض عموم بگذاریم و این فرهنگ را گسترش دهیم.
کمالی اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امروز دچار لغلغه زبان شده؛ ما در طول تاریخ به خصوص بعد انقلاب با کسی دعوایی نداشتیم و مشکلاتی که امروزه هست بر سر تهاجم فرهنگی و نظامی دشمن است.
نمایشگاه «فرستادگان رضا(ع)» با موضوع جنگ در مشهد افتتاح شد
یادآور می‌شود، نمایشگاه «فرستادگان رضا(ع)» از شنبه یکم مهرماه گشایش یافت و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت، علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید آثار، صبح‌ها از ساعت 9 الی 12 و عصرها از ساعت 17 الی 19 به آدرس مشهد، کوسنگی 1نگارخانه رضوان مراجعه کنند..
captcha