کارشکنی میانمار در خدمت‌رسانی به مسلمانان روهینگیا
کد خبر: 3645793
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
دیوید میلی‌باند عنوان کرد:

کارشکنی میانمار در خدمت‌رسانی به مسلمانان روهینگیا

گروه بین‌الملل: رئیس کمیته بین‌المللی «نجات» تصریح کرد: مقامات میانمار در خدمت‌رسانی کارکنان بخش آموزش و بهداشت این کمیته به اقلیت مسلمانان روهینگیا کارشکنی می‌کنند.

کمیته بین المللی«نجات» خواستار اعمال فشار بر مقامات میانمار شدبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه مصری «الدستور»؛ دیوید میلی‌باند، رئیس کمیته بین‌المللی نجات از کشورهای حامی ارتش میانمار خواست، مقامات و ارتش این کشور را برای توقف خشونت علیه اقلیت مسلمان روهینگیا تحت فشار قرار دهند.

«میلی‌باند» در ادامه بر نقش کشورهای همسایه میانمار به‌ویژه هند و چین در توقف خشونت علیه مسلمانان روهینگیا تأکید کرد.

وی افزود: کارکنان بخش آموزش و سلامت وابسته به این کمیته به دلیل محدود‌یت‌های اعمال‌شده از سوی مقامات میانمار، نمی‌توانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

کمیته بین‌المللی نجات که مقر آن در آمریکا قرار دارد، یک سازمان غیردولتی است که  وظیفه اصلی آن یاری‌رسانی به افراد و جوامعی است که در معرض بحران قرار گرفته‌اند.

اعضای این کمیته چندین دهه است که در ایالت مسلمان‌نشین «راخین» میانمار فعالیت‌های آموزشی، بهداشتی و بشردوستانه انجام می‌دهند.

از حدود یک ماه پیش تا‌کنون، 430 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در نتیجه اقدامات خشونت‌‌آمیز نیروهای امنیتی و شبه‌نظامیان تندرو بودایی، از ایالت راخین فرار کرده‌اند و به بنگلادش پناه برده‌اند/.


captcha