مسلمانان آمریکا دستور مهاجرتی جدید ترامپ را محکوم کردند
کد خبر: 3645981
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷

مسلمانان آمریکا دستور مهاجرتی جدید ترامپ را محکوم کردند

گروه بین‌الملل: شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، بزرگترین سازمان حامی حقوق مسلمانان آمریکا، اعلام کرد که جدیدترین نسخه دستور اجرایی «منع ورود مسلمانان» که عصر دیروز(دوم مهرماه) توسط ترامپ به امضا رسید، بخشی از برنامه نژادپرستانه دولت ترامپ است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری PRNewsWire؛ دستور جدید که محدودیت‌هایی را برای ورود اتباع 8 کشور به آمریکا اعمال می‌کند، در حالی صادر شد که تاریخ دستور قبلی منع سفر اتباع شش کشور اسلامی به آمریکا امروز به پایان می‌رسید.

دستور جدید ترامپ محدودیت‌های سفر اتباع 5 کشور ایران، لیبی، سومالی، سوریه و یمن را همچنان نگه داشته و کشور سودان را از این فهرست حذف کرده و در عوض سه کشور چاد، کره شمالی و ونزوئلا را به آن افزوده است.

شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: تکرار این ممنوعیت غیرقانونی و تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان بار دیگر نشان داد که سیاست‌ها و دیدگاه‌های ترامپ بخشی از برنامه نژادپرستانه دولت وی است.

این بیانیه افزود: 10 ماه از انتخاب وی گذشته و به جای ترویج ارزش‌ها برای ارتقای جامعه، دونالد ترامپ همچنان در راستای ایجاد شکاف میان آمریکایی‌ها تلاش می‌کند.

این بیانیه تأکید کرد: همه آمریکایی‌ها در رویارویی با این حقایق تلخ باید تصمیم بگیرند که آیا آمریکایی را می‌خواهند که همبستگی قومیتی و دینی را ارزش می‌داند یا تمایل دارند که یک گروه بر دیگر افراد جامعه تسلط داشته باشند و تنها آن‌ها از فواید شهروندی بهره‌مند باشند.

شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی پیش‌تر از ترامپ خواسته بود از صدور دستور جدید مهاجرتی علیه مسلمانان اجتناب کند.

این شورا هفته گذشته نیز با دادن دادخواستی به دیوان عالی آمریکا تقاضا کرده بود که دستور منع مهاجرت کشورهای اسلامی غیرقانونی اعلام شود.

قوانین جدید شامل تعلیق ویزای مهاجرت برای شهروندان کشورهای چاد، ایران، لیبی، کره شمالی، سوریه، یمن و سومالی، و تعلیق ویزای غیر مهاجرتی از جمله تجاری و گردشگری برای کشور های چاد، لیبی، کره شمالی، سوریه و یمن خواهد بود.

شهروندان ایرانی برای گردشگری و تجارت، واجد شرایط دریافت روادید نخواهند بود ولی در زمینه ویزای تحصیلی و ویزای تبادل فرهنگی در صورت بررسی‌های دقیق، امکان صدور روادید وجود دارد./

 

captcha