خلوص نیت؛ مهم‌ترین ویژگی هیئت انقلابی
کد خبر: 3646135
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

خلوص نیت؛ مهم‌ترین ویژگی هیئت انقلابی

گروه اجتماعی: سیدمهدی واعظ موسوی در تبیین معیارهای یک هیئت انقلابی گفت: اولین و مهم‌ترین ویژگی هیئات انقلابی خلوص نیت است و اینکه هدف رضایت پروردگار باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی واعظ موسوی، کارشناس دینی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: اگر چشم و هم‌چشمی، رقابت‌های دنیوی، به رخ کشیدن یا رفتارهای امثال این‌ها در هیئت‌های مذهبی باشد به خلوص نیت لطمه می‌زند و نه تنها ثوابی نخواهند برد، بلکه ممکن است موجب گناه هم بشود.
وی افزود: دومین ویژگی هیئات انقلابی، حفظ حریم‌های شرعی است، نماز، قرآن و ارکان دینی در هیئات مذهبی و انقلابی باید پررنگ باشد و از احکام شرعی نباید غافل شد.
واعظ موسوی با بیان اینکه شور حسینی، هیجانات مذهبی، ابراز احساسات و تحریک عواطف بسیار شایسته و مطلوب خداوند و جزء جدانشدنی هیئت است، ابراز کرد: این شور و احساسات باید مسیر عقلانی داشته باشد و عقل رحمانی آن را تأیید کند.
وی ادامه داد: هر شوری برخواسته از شعور است و اگر درک و معرفتی نباشد شوری هم نخواهد بود، اما برای اینکه شور حسینی خودش هدف نباشد بلکه وسیله ای باشد برای رساندن پیام عاشورا ما نیاز به تعقل و اندیشیدن داریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ضمن اشاره به اینکه پیام عاشورا مقاومت، شهادت طلبی و امر به معروف و نهی از منکر در سطح کلان است گفت: مردمی که شهادت طلب نباشند، ذلت به سراغ‌شان می آید، از همین رو هزینه عزت، مقاومت و شهادت طلبی است.
وی ابراز کرد: شعر و مداحی یک کار هنری است، از همین رو باید از این قالب‌ها استفاده کرد و پیام مظلومیت مردم میانمار، یمن، بحرین و.... را به گوش مردم جهان رساند، در غیر این صورت ما مسئولیت خودمان را ادا نکردیم.
captcha