برنامه‌های قرآنی حرم رضوی در دهه اول محرم و هفته دفاع مقدس
کد خبر: 3646398
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸

برنامه‌های قرآنی حرم رضوی در دهه اول محرم و هفته دفاع مقدس

گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با ماه محرم‌الحرام و هفته دفاع مقدس، برنامه‌های قرآنی متنوعی ویژه زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با ایام ماه محرم الحرام و هفته دفاع مقدس، برنامه‌های قرآنی متنوعی ویژه زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
بنابر این گزارش، برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن، نشست‌های تدبر در قرآن، محافل انس با کلام وحی، مسابقات قرآنی، بهره‌گیری از قاریان ایثارگر ملبس به لباس جهاد در اجرای قرائت قرآن و اذان زنده حرم رضوی، برگزاری محافل انس با کلام الله مجید همراه با تلاوت آیاتی مرتبط با جهاد و شهادت از جمله این برنامه ها به شمار می رود.
همچنین کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن کریم با حضور مرتلان و قاریان ملی و بین المللی آستان مقدس رضوی بعد از اقامه نماز جماعت صبح و مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) و ایوان مقصوره صحن گوهرشاد حرم مطهر رضوی از دیگر این برنامه است.
همچنین در این ایام محافل قرآنی ویژه بانوان روزهای زوج با حضور قاریان و مرتلان خواهر در رواق حضرت فاطمه زهرا(س) حرم مطهر امام رضا(ع) برپا می‌شود.
علاوه بر این، در ایام  دهه اول محرم الحرام سلسله نشست‌های قرآنی با حضور کارشناسان دینی همچون حجج‌الاسلام حسین زاده و کشاورز با موضوع «جهاد و شهادت» قبل از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در دارالقرآن الکریم حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.
زائران و مجاوران می توانند در ماه محرم الحرام با مراجعه به واحد ختم تلاوت نور دارالقرآن الکریم در ختم صلوات، قرآن، زیارت عاشورا، جامعه کبیره، دعای علقمه و ... شرکت کرده و ثواب آن را به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هدیه کنند.
گفتنی است، در ایام محرم الحرام هر روز از ساعت 15 تا 18:30 کارگاه های تخصصی با موضوعات سیره و زندگی شهدای نوجوان، مشکلات دفاع مقدس برای مردم ایران، قرائت وصیت نامه شهدا و ... ویژه زائران نوجوان در شبستان قرآن و نهج البلاغه و صحن قدس حرم رضوی برگزار می‌شود.
همچنین محفل قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان پنجشنبه این هفته از ساعت  ۱۷ الی ۱۹ در دارالقرآن الکریم با حضور آقایان تدین و مهاجر در دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد.
علاوه بر این، در روزهای شنبه، یکشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه به ترتیب یک، سه و پنج مهرماه از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴  در رواق حضرت زهرا(س) با اجرای افسانه ولایتی، ملیحه اسحاق‌نژاد، مهری صاحبدیوانی و تلاوت هدی تیزابی، افسانه ولایتی، آذر اقبال نیا، لیلا سالمیان،‌ ملیحه اسحاق نژاد، زینب حسن زاده، زهرا افخمی و مریم و مهین صاحبدیوانی، قاریان و حافظان کلام وحی با حضور بانوان زائر و مجاور برپا می‌شود.
captcha