مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3648994
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
مؤسسه برتر هفته/ 26

مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی سادات استان تهران از تشکل‌های مردمی نوپایی است که با هدف تربیت فرزندان قرآنی و پرورش آنها در راه دین و قرآن در سال 93 موفق به اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی می‌شود.

خبرگزاری ایکنا در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد، است. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری برقرار کنند.
در راستای همین موضوع طی هفته‌های گذشته به معرفی مؤسساتی از جمله مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد، جامعة‌القرآن الکریم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع)، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بین‌الحرمین شاهرود، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی صراط مشهد، مؤسسه سرای ذکر اردبیل و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت معصومه(س) میبد پرداختیم.
همچنین مؤسسه معراج بجنورد، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) تهران، مؤسسه منهاج‌الحیات بندر کنگ استان هرمزگان، مؤسسه مهد قرآن کریم شهرستان برخوار(دولت‌آباد) و مؤسسه دانش آوران قرآن خراسان رضوی و مؤسسه اهل الکساء البرز و مؤسسه قرآن و عترت جامعةالثقلین شهید بابایی از دیگر مؤسساتی است که ایکنا به عنوان مؤسسه برتر هفته از آن‌ها یاد کرده و به معرفی آن‌ها پرداخته است.
مؤسسات قرآنی ـ فرهنگی ثقلین یزد و قرآن و عترت کوثر مرتضی علی(ع) تهران و ریّان تهران، نسیم اختران قرآن اراک، یاسین جوان استان گلستان، نورمبین اردبیل و تبیان خوزستان نیز به عنوان مؤسسه برتر هفته از دید ایکنا معرفی شدند. در هفته گذشته نیز مخاطبان ایکنا با فعالیت‌های دارالقرآن حسین بن علی(ع) تبریز و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم‌الرضا(ع) کوثر زابل و فجرآفرین زاهدان آشنا شدند و هفته جاری نیز به معرفی مختصری از فعالیت‌های مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی سادات استان تهران خواهیم پرداخت.

مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی سادات استان تهران از جمله تشکل‌های مردمی فعال در شمال تهران است که از سال 1393 فعالیتش را آغاز کرده است و در شهریورماه سال 1394 موفق به اخذ مجوز از سازمان تبلبغات اسلامی برای به رسمیت بخشیدن به فعالیت‌هایش شده است.
این مرکز با تربیت فرزندان قرآنی و پرورش آنها در راه دین و قرآن راه‌اندازی شد و با وجود نوپا بودنش اما توانسته قرآن‌آموزان بسیاری را در مقاطع سنی بانوان و به ویژه گروه سنی خردسالان و کودکان جذب کند.
حفظ قرآن مخصوص مقاطع دانش‌آموزی، تدبر در مفاهیم قرآن، زبان‌آموزی قرآن(طرح بشارت)، نهج‌البلاغه، دیداری تازه با قرآن، تفسیر قرآن و مکالمه عربی برای بزرگسالان و برای خردسالان نیز حفظ قرآن، آموزش نقاشی، آموزش چرتکه، لگو و زبان انگلیسی از جمله دوره‌هایی است که در این مرکز برگزار می‌شود و در کنار آن نیز دوره‌هایی با موضوعات روانشناسی و مشاوره شامل برنامه‌ریزی مدیریت مغز، دانه‌های الماس(آئین همسرداری)، ازدواج موفق، جوجه طلایی(شیوه‌های تربیت فرزندان نسل امروز) و خلاقیت و همچنین کارگاه‌هایی با موضوعات هنری شامل خوشنویسی، نقاشی نیز برپا می‌شود.
گفتنی است؛ مؤسسه دارای واحد آموزش، اداری و روابط عمومی و همچنین انتشارات است که با عنوان سادات و تحت نظارت مؤسسه فعالیت می‌کند و از سال گذشته دو کتاب در زمینه صلح امام حسن مجتبی(ع) و دیگری در خصوص حضرت رسول اکرم(ص) به چاپ رسانیده است که توسط مجموعه سادات فعالیت گروه پژوهشی مؤسسه است.
یادآور می‌شود، این مؤسسه در خیابان دولت، خیابان اخلاق غربی، کوچه مطلبی‌نژاد، موچه لعل، پلاک ۵ قرار دارد. همچنین علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات لازم از دوره‌های این مؤسسه می‌توانند با شماره ۲۲۶۳۹۳۰۴ تماس بگیرند.
captcha