نمایش احادیث رضوی در قالب مجموعه «همسفر با پروانه‌ها»
کد خبر: 3657507
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

نمایش احادیث رضوی در قالب مجموعه «همسفر با پروانه‌ها»

گروه فرهنگی: نویسنده و کارگردان برجسته مشهدی خبر داد: ‌نمایش «همسفر با پروانه‌ها» مجموعه برنامه‌هایی بر اساس احادیث امام رضا(ع) است که برای گروه سنی «ب و ج» در هفت بخش در مجتمع امام خمینی(ره) مشهد به اجرا درمی‌آید.

مهدی سیم‌ریز، کارگردان و نویسنده برجسته مشهد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در خصوص هفتمین دوره برنامه «همسفر با پروانه‌ها» که با موضوع اخلاق و سیره رضوی در مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) وابسته به مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، اظهار کرد:  نمایش «همسفر با پروانه‌ها» مجموعه برنامه‌هایی بر اساس  احادیث امام رضا(ع) است که برای گروه سنی «ب و ج» در هفت بخش به اجرا در می‌آید.
سیم‌ریز افزود: این برنامه هر صبح در سه سانس رأس ساعت‌های 8، 10 و 13 در قالب تکنیک‌های مختلف تئاتر کودک از جمله عروسک‌های دستکشی، تن پوش و نقالی توسط تیمی 10 الی 12 نفره، اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه «همسفر با پروانه‌ها» تا به امروز 2 هزار بازدید داشته، ادامه داد: این نمایشنامه که قسمتی از آن توسط فاطمه شیرزاد نوشته شده، تا آخر ماه صفر و یا آبان هر روز پذیرای بازدید مدارس خواهد بود.
یادآور می‌شود،  در بهار 1391 برای اولین بار طرح تلفیقی «همسفر با پروانه‎ها» شامل کارگاه آموزشی، پرده‌خوانی و نمایش عروسکی، با موضوع زندگی امام رضا(ع ) در مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره)، واقع در خواجه‌ ربیع 23، به اجرا درآمد و پس از استقبال بی‌نظیر مخاطبان و بنا بر نیاز منطقه این برنامه در قالب آشنایی کودکان و نوجوانان با زندگی ائمه اطهار(ع) تبدیل به یکی از برنامه‌های دائمی این مرکز شد.
captcha