حذف مدارس کپری؛ اولویت نخست آموزش و پرورش لرستان
کد خبر: 3657600
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
دریکوند مطرح کرد:

حذف مدارس کپری؛ اولویت نخست آموزش و پرورش لرستان

گروه فرهنگی: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: در جلسه ای که با مسئول خیرین مدرسه‌ساز کشور داشتیم، نوسازی 38 مدرسه خشتی توسط قرارگاه خاتم مصوب شد، این در حالی‌است که حذف مدارس کپری، اولویت اصلی آموزش و پرورش لرستان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، شنبه، ششم آبان ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان که در اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش بدون کمک رسانه نمی‌تواند رسالت خود را انجام دهد، آموزش و پرورش به همه مردم تعلق دارد، کمااینکه حل مشکلات آموزش و پرورش بدون کمک مجلس شورای اسلامی و مردم امکان‌پذیر نیست.
وی به دعوت کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جهت حل مشکلات آموزش و پرورش لرستان اشاره و با بیان اینکه تخصیص ردیف بودجه‌ای به برنامه‌های آموزش و پرورش نیازمند بررسی در کمیسیون آموزش مجلس است، عنوان کرد: دیدگاه کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای نمایندگان و تصویب برنامه‌های آموزشی کشور بسیار مهم است.
دریکوند به دیدار اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی‌فقیه در لرستان، مدیران شهرستانها، خیرین مدرسه‌ساز و مدیران مدارس لرستان اشاره و با بیان این‌که در استان تعداد 65 مدرسه خشتی، 18 مدرسه شبه‌کپری، 37 مدرسه کپری، 181 مدرسه کانکسی و 86 مدرسه چادری وجود دارد، اضافه کرد: در جلسه‌ای که با مسئول خیرین مدرسه‌ساز کشور داشتیم، نوسازی 38 مدرسه خشتی توسط قرارگاه خاتم مصوب شد، این در حالی‌است که حذف مدارس کپری،  اولویت اصلی آموزش و پرورش لرستان است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، به دستاوردهای مطلوب حضور کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در لرستان اشاره و با بیان اینکه بدهی حامل‌های انرژی آموزش و پرورش از قبیل آب، برق و گاز، مبلغ هشت میلیارد تومان است، تصریح کرد: آموزش و پرورش به تنهایی توان پرداخت این بدهی را ندارد و باید ردیف اعتباری مشخص در مجلس شورای اسلامی برای پرداخت هزینه‌های حامل‌های انرژی آموزش و پرورش اختصاص داده شود.
وی با اشاره به این‌که در سال‌جاری تعداد 95 کلاس درس در لرستان هوشمندسازی شده است، عنوان کرد: در حال حاضر دو هزار و 285 کلاس درس در سطح استان هوشمندسازی شده است کمااینکه هوشمندسازی هر کلاس درس، هشت میلیون تومان هزینه دارد.

captcha