الشرق؛ روزنامه‌ای چند بعدی در قطر/ قدردان موضع ایران در قبال تحریم دوحه هستیم
کد خبر: 3658206
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
اخبار بیست‌و‌سومین نمایشگاه مطبوعات/139

الشرق؛ روزنامه‌ای چند بعدی در قطر/ قدردان موضع ایران در قبال تحریم دوحه هستیم

گروه بین‌الملل: صالح غریب، رئیس بخش فرهنگ و هنر روزنامه قطری «الشرق» با قدردانی از مواضع صحیح و شرافتمندانه ایران در مقابل تحریم کشورش اظهار کرد: ایران کشوری شریف و پاسدار حقانیت و عدالت در جهان است.

فردا//الشرق؛ روزنامه‌ای چند بعدی در قطر/ قدردان موضع ایران در قبال تحریم دوحه هستیم
«صالح غریب»، رئیس بخش فرهنگ و هنر روزنامه قطری «الشرق» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین ‌المللی قرآن (ایکنا) در حاشیه بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات در مصلای امام خمینی(ره) با بیان این مطلب اظهار کرد: من به منظور آشنایی با مطبوعات و رسانه‌های فعال در جمهوری اسلامی ایران از این دوره از نمایشگاه بازدید کردم و آمده‌ام تا پیام قدردانی مردم قطر به دولت و ملت ایران در اتخاذ مواضع صحیح پس از بحران به وجود آمده میان قطر و برخی کشورهای عربی را ابلاغ کنم.

وی با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای روزنامه «الشرق» گفت: «الشرق» یک روزنامه سیاسی است که صفحات مختلف فرهنگی، ورزشی، علمی، تکنولوژی و ... دارد.

این فعال رسانه‌ای قطر در خصوص پوشش اخبار دینی و قرآنی در این رسانه تصریح کرد: در روزنامه «الشرق» یک صفحه هفتگی وجود دارد که به پوشش اخبار دینی و فعالیت‌های قرآنی اختصاص دارد، اما ممکن است مقالات و موضوعات دینی خاص نیز به صورت روزانه در این روزنامه منتشر شود.

وی اضافه کرد: همچنین، پوشش اخبار قرآنی و دینی در الشرق تنها محدود به فعالیت‌های داخل کشور قطر نمی‌شود، بلکه فعالیت‌های قرآنی دیگر کشورها همچون برگزاری سمینارهای و کنفرانس‌های بین‌المللی با موضوعات قرآنی و دینی نیز در این رسانه پوشش داده می‌شود.

رئیس بخش فرهنگ و هنر روزنامه قطری «الشرق» درباره بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات گفت: من مدت زمان زیادی است که با این نمایشگاه آشنا هستم و در آن با فعالیت شمار زیادی از مطبوعات و خبرگزاری‌ها از جمله ایکنا آشنا شده‌ام و معتقدم که رسانه‌های ایران در موضوعات مختلف و متنوعی اقدام به اطلاع‌رسانی می‌کنند.

رسالت رسانه در آگاهی‌بخشی نسبت به تکفیر

صالح غریب در بخش دیگری از این گفت‌وگو به رسالت رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی نسبت به خطرات گروه‌های تکفیری و تروریستی و افکار و اندیشه‌های ضاله و منحرف آن‌ها اشاره کرد و گفت: تلاش کشورهای غربی پیوسته ایجاد تنش و درگیری میان کشورهای اسلامی منطقه است و ما باید به این باور برسیم که غرب به دنبال خیر و پیشرفت جهان اسلامی نیست و هدف از ایجاد گروه‌های تکفیری نیز ضربه‌زدن به پیکره امت اسلام است، بنابراین رسانه‌ها وظیفه بسیار مهم و خطیری در این زمینه دارند.

فردا//الشرق؛ روزنامه‌ای چند بعدی در قطر/ قدردان موضع ایران در قبال تحریم دوحه هستیم
صالح غریب، رئیس بخش فرهنگ و هنر روزنامه قطری «الشرق»

این فعال رسانه‌ای قطر افزود: متأسفانه برخی کشورهای عربی در حالی قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده و این کشور را تحریم کرده‌اند که حدود 5 ماه است که هیچ مستندی از این اتهام ارائه نکرده‌اند و آن‌ها تنها در پی نابودی کشور قطر هستند.

وی تصریح کرد: رژیم سعودی در حالی ایران و قطر را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند که خود منشأ تروریسم و پرورش افکار و اندیشه‌های افراطی است.

این فعال رسانه‌ای گفت: ملت و دولت قطر بر این مسئله تأکید دارند که ایران کشوری شریف است که نقشی حیاتی در پاسداری از حقانیت، عدالت و مقابله با ظلم در منطقه دارد و به ارزش‌های دینی و اسلامی به صورت حقیقی و نه ظاهری پایبند است.

صالح غریب در پایان به عمق روابط ایران و قطر در حوزه‌های مختلف اشاره و تأکید کرد: من نخستین بار نیست که به ایران سفر می‌کنم، بلکه تاکنون چندین بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب و مطبوعات در ایران حضور داشته‌ام و چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند در تقویت همکاری ایران و قطر مؤثر باشد.

نمایشگاه مطبوعات؛ فرصت تبادل تجربیات رسانه‌ای

سعید دهری مرتضی، از دیگر فعالان رسانه‌ای قطر و رئیس بخش فرهنگ و هنر روزنامه قطری «العرب» نیز در گفت‌گو با ایکنا اظهار کرد: نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در ایران فرصتی برای آگاهی از فعالیت‌های رسانه‌‌ای در ایران و تبادل تجربیات میان رسانه‌ها و مطبوعات مختلف است.

ایران نقشی حیاتی در دفاع از حقانیت و عدالت در منطقه دارد

سعید دهری مرتضی، رئیس بخش فرهنگ و هنر روزنامه قطری «العرب»

وی افزود: روزنامه «العرب» در سال 2010 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و موضوعات مختلف خبری را تحت پوشش قرار می‌دهد که شامل اخبار سیاسی، فرهنگی، تربیتی، اقتصادی و.. است.

سعید دهری مرتضی تصریح کرد: روزنامه‌ها و رسانه‌های قطری به دنبال همکاری با ایران و تقویت روابط رسانه‌ای و همچنین، امضای تفاهمنامه‌های همکاری در این زمینه هستند و این نمایشگاه می‌تواند آغازگر برقراری ارتباط رسانه‌ای میان دو کشور باشد/.

captcha