تسخیر لانه جاسوسی؛ سرآغاز ذلت آمریکا
کد خبر: 3659614
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹

تسخیر لانه جاسوسی؛ سرآغاز ذلت آمریکا

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه مشهد در رابطه با 13 آبان گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به وسیله دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، یک سیلی محکم از این نظام انقلابی به صورت آمریکا نواخته و سرآغاز ذلت آمریکا بر روی کره زمین شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،‌ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی علم‌الهدی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، ظهر امروز، 12 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی، گفت: فردا، 13 آبان‌ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و سه واقعه در این روز اتفاق افتاده است که جنایت، دشمنی و عداوت آمریکا را هم با مردم و هم دین ما، در یک سند قطعی به ثبت می‌رساند.
وی با بیان اینکه واقعه اول در 13 آبان سال 1343 رخ داد و امام خمینی(ره) به دلیل مبارزه با قانون کاپیتولاسیون و مقاومت در برابر مجلس شورای ملی به ترکیه تبعید شدند، عنوان کرد: در آن فضای تیره و تاریک حاکمیت 40 هزار مستشار آمریکایی، امام بزرگوار، بیدارسازی را در ملت به‌وجود آورد و قصه با تبعید امام به ترکیه آغاز شد که این امر اولین سند جنایت آمریکا در کشور است.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه واقعه دوم در سال 1357 و در سالروز تبعید امام به ترکیه رخ داد و دانش‌آموزان در دانشگاه تهران تجمع کردند، تشریح کرد: جلادان شاهنشاهی دانش‌آموزان را هدف مسلسل قرار دادند و به خاک و خون کشیدند که به همین منظور 13 آبان روز دانش‌آموز نامیده شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در رابطه با رخداد سوم 13 آبان، گفت: حرکت سوم که به تعبیر امام خمینی(ره)، انقلاب دوم ایران محسوب می‌شد، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به وسیله دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که یک سیلی محکم از این نظام انقلابی به صورت آمریکا نواخته و سرآغاز ذلت آمریکا بر روی کره زمین شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: امروز رئیس جمهور آمریکا در کدام کشور می‌تواند قدم بگذارد که به عنوان منفورترین عنصر در دید انسان‌ها نباشد؟
وی با بیان اینکه در 38 سال جنگ ما با آمریکا، آمریکا شکست خورده است،  آمریکا امروز در منطقه قدرت خود را از دست داده است، آمریکا به جنگ‌های نیابتی به وسیله یک عده متحجر متوسل شده است، تا شاید توطئه‌اش در حفظ صهیونیست‌ها اثر بگذارد، که آنجا هم شکست خورد.


captcha