وقف بیش از 10 میلیارد ریال توسط یک طلبه
کد خبر: 3662165
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴

وقف بیش از 10 میلیارد ریال توسط یک طلبه

گروه شهرستان‌ها: یکی از طلاب شهرستان خوشاب که از خانواده شهدا نیز است، در اقدامی خداپسندانه بیش از 10 میلیارد ریال از اموال و سرمایه‌های خود را وقف تحصیل طلاب حوزه علمیه در خراسان رضوی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، یکی از طلاب شهرستان خوشاب که از خانواده‌های شهدا نیز است، در اقدامی خداپسندانه بیش از 40 ساعت آب کشاورزی را در روستای شم‌آباد این شهرستان به همراه زمین زراعی مربوطه و شش هکتار باغ پسته وقف تحصیل سربازان امام زمان(ع) در حوزه علمیه خراسان کرد.
حجت‌الاسلام رضا صداقت‌نیا، واقف این املاک کشاورزی در همین رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: 15 ساعت آب از چاه کشاورزی شهید باهنر شم‌آباد، 29 ساعت آب از چاه کشاورزی شماره یک روستای شم‌آباد به همراه 15 هکتار از زمین‌های زراعی مربوطه، شش هکتار باغ پسته و 27 سهم از اراضی دیم، شش ساعت آب قنات به همراه شش ساعت آب از چاه کشاورزی وابسته به همین قنات و دو هکتار باغ انگور دیم را برای ترویج دین اسلام جهت تحصیل سربازان امام زمان(ع) وقف و تولیت آن را در اختیار حوزه علمیه خراسان قرار دادم.
وی با بیان اینکه ارزش این موقوفه بیش از 10 میلیارد ریال است، ادامه داد: اجاره این زمین‌های کشاورزی به همراه آب برای کشت و کار در حال حاضر سالیانه حدود 300 میلیون ریال است که بخشی از آن‌ها اجاره داده شده و در بخشی دیگر را خودم در سال جاری برای حوزه علمیه خراسان در حال کشت و کار هستم.
این واقف نیک‌اندیش با ابراز اینکه روحانی کاروان‌های عتبات و عالیات هستم و هفته بعد به زیارت ائمه اطهار(ع) می‌روم، افزود: در خانواده برای پیروزی و ثبات انقلاب اسلامی ایران شش شهید تقدیم انقلاب کرده‌ایم که برادرم، یکی از این شهدا است.
وی با گلایه از اینکه در دوره‌های مختلف و از طریق مسئولان خیلی تلاش کردم تا در شم‌آباد حوزه علمیه تأسیس شود ولی قول‌هایی دادند که به سرانجام نرسید، اظهار کرد: مدتی محلی را برای حوزه علمیه در این روستا تأسیس کردیم ولی استادی برای تدریس نداشتیم.
وی افزود: از فرصت سلامتی در زندگی استفاده و برای به سرانجام رساندن کار با مشورت همسرم، بخش زیادی از اموالمان را وقف تحصیل طلاب حوزه‌های علمیه خراسان کردیم.
حجت‌الاسلام صداقت‌نیا با تاکید بر اینکه در ادامه این وقف ذکر شده است در صورتی که روزگاری آبی برای کشت و کار وجود نداشت، متولیان مربوطه که در حوزه علمیه خراسان هستند، اجازه فروش آن را دارند، عنوان کرد: با اولویتی که در وقفنامه ذکر کردیم بنا شده تا در سلطان‌آباد شهرستان خوشاب و یا سبزوار درمانگاه برای درمان طلاب حوزه‌های علمیه تأسیس شود.
وقتی از او سوال می‌کنم چرا بخش زیادی از اموالت را وقف کردی، اظهار کرد: قناعت بهترین شیوه زندگی است.
یادآور می‌شود، شهرستان خوشاب یکی از موفق‌ترین شهرستان‌ها از لحاظ کمیت و کیفیت در بخش موقوفات است و بر اساس اسناد ثبت‌شده در این شهرستان، در حال حاضر، 375 موقوفه وجود دارد که بیشتر آن‌ها مربوط به عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ائمه اطهار(ع) است.
همچنین روستای شم‌آباد روستای نمونه ایثارگری در کشور است که بیش از 40 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
captcha