طبخ آش نذری 84 تنی در 28 صفر همراه با گرامیداشت یاد شهدا در شیراز/ دعوت از خیران جهت مشاركت
کد خبر: 3663022
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸

طبخ آش نذری 84 تنی در 28 صفر همراه با گرامیداشت یاد شهدا در شیراز/ دعوت از خیران جهت مشاركت

گروه اجتماعی: آش نذری 84 تنی به‌مناسبت سالروز رحلت پیامبر مكرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در شیراز طبخ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمد اسدی، مدیر گروه فرهنگی ـ مذهبی امام هادی(ع) كمیل شیراز امروز، 22 آبان‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران از طبخ آش نذری 84 تنی در شیراز خبر داد و گفت: مطابق رسم 16 ساله این آش در شب 28 صفر مصادف با رحلت پیامبر مكرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در بوستان خلدبرین شیراز طبخ می‌شود.

وی با یادآوری اینكه تمام هزینه‌های طبخ این آش از نذورات مردمی تأمین می‌شود، افزود: گاهی اوقات سئوالات و شبهه‌هایی مطرح می‌شود كه چرا هزینه‌های این كار را به مستمندان اختصاص نمی‌دهید، در صورتی كه ما در كنار این كار، یك مؤسسه خیریه به نام امام صادق(ع) نیز داریم و در آنجا 400 خانواده ایتام و نیازمند تحت سرپرستی هستند و حمایت می‌شوند.

اسدی ادامه داد: هزینه‌ها و نذوراتی كه مردم برای این آش در اختیار ما می‌گذارند تنها برای این كار است و به لحاظ شرعی ما اجازه هزینه كردن آن‌ها را حتی برای كارهای خیریه مؤسسه و كمك به مستمندان هم نداریم.

این فعال فرهنگی ـ مذهبی با بیان اینكه بحمد الهی استقبال و مشاركت مردم در طبخ این آش مانند هر سال ستودنی است، گفت: قریب 850 نفر شامل 250 بانو و 600 آقا در طبخ این آش همكاری و مشاركت دارند.

وی با تأكید بر اینكه حتی یك ریال از هزینه‌های دولتی برای انجام این كار استفاده نمی‌شود، گفت: البته برخی از ادارات در برگزاری این برنامه همكاری دارند اما پول تمام خدمات آنان پرداخت می‌شود لذا این است كه می‌گوییم كه تمام هزینه‌های طبخ این آش همگی از محل نذورات مردم عاشق پیامبر مكرم اسلام(ص) و اهل بیت(ع) تأمین می‌شود.

اسدی با بیان اینكه ما هر ساله تلاش می‌كنیم تا بهترین و مرغوب‌ترین اقلام را برای تهیه این آش تهیه كنیم، گفت: چون این كار برای ابراز ارادت به بهترین بنده خدا انجام می‌شود، لذا ما هم بهترین‌ها را برای این كار در نظر می‌گیریم لذا از خیران و كسانی كه می‌خواهند در اجرای این كار ما را یاری دهند، درخواست می‌شود كه كمك‌های خود را به صورت نقدی و به شماره حساب 3724475 بانك رفاه كارگران به نام گروه فرهنگی ـ مذهبی كمیل و یا شماره كارت 6219861021027486 به نام محمد اسدی بانك سامان واریز كنند.

مدیر گروه فرهنگی ـ مذهبی امام هادی(ع) كمیل شیراز با یادآوری اینكه استقبال مردم و خیران هر ساله از این كار بسیار زیاد است، گفت: ما حتی از نقاط مختلف كشورمان جهت مشاركت و كمك به این كار درخواست داریم.

وی با بیان اینكه امسال نیز مانند سال گذشته برنامه‌های فرهنگی خود را در كنار طبخ این آش برای اقشار مختلف مردم دنبال می‌كنیم، گفت: سال گذشته برای نخستین بار بود كه برنامه فرهنگی با حضور خطبا و علمای فرهنگی از قم در حاشیه طبخ این آش اجرا كردیم كه بحمد الهی با استقبال بسیار گسترده مردم مواجه شد لذا این كار را امسال هم دنبال خواهیم كرد.

اسدی اظهار كرد:‌ همچنین یكی از كارهایی كه امسال بنا داریم آن را دنبال كنیم، گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم به خصوص سردار بی‌سر مدافع حرم، شهید مظلوم عبدالله اسكندری است كه تاكنون مقبره و المانی از این شهید بزرگوار در شیراز وجود ندارد لذا ما نام كار امسال را پخت و توزیع 84 تن آش صلواتی 28 صفر گرامیداشت سردار بی‌سر مدافع حرم، شهید عبدالله اسكندری گذاشتیم.

مدیر گروه فرهنگی ـ مذهبی امام هادی(ع) كمیل شیراز با بیان اینكه بحمد الهی از این كار الگوبرداری خوبی در نقاط مختلف كشورمان شده است، گفت: علاوه بر شیراز در ایام و مناسبت‌های مختلف نظیر اربعین حسینی، در شهرهایی نظیر یزد انجام چنین كاری الگوبرداری شده است.

وی با یادآوری اینكه مقدمات انجام این كار از ابتدای ماه صفر آغاز شده است، گفت: ملزومات طبخ این آش تقریباً آماده است و به یاری خدا در روز چهارشنبه كارهای مقدماتی نظیر پاك كردن سبزی و قربانی گوسفندان را انجام خواهیم داد و توزیع آش نیز از ساعت 5 صبح روز جمعه مصادف با 28 صفر آغاز خواهد شد.

اسدی با تصریح اینكه تمام موارد امنیتی را به خاطر مباحثی نظیر بیوتروریست گروه‌های تكفیری مانند هر ساله رعایت می‌كنیم، گفت: سخت‌گیری‌هایی كه ما در جذب نیروهای كمكی و همچنین ورود و خروج دست‌اندركاران طبخ آش داریم همگی به خاطر حفظ جان مردم و تأمین امنیت آن‌هاست.

captcha