اصلاح زیرساخت در حوزه اشتغال جهت شناسایی بیکاران واقعی
کد خبر: 3663316
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
معاون تعاون بنیاد شهید مطرح کرد؛

اصلاح زیرساخت در حوزه اشتغال جهت شناسایی بیکاران واقعی

گروه فرهنگی: معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های سال 96، عنوان کرد: ما قصد داریم اصلاح زیرساخت‌هایی در حوزه اشتغال داشته باشیم تا بتوانیم بیکاران واقعی را به صورت نظام‌مند پیدا کنیم.

صدیقه خدیوی، معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به اداره‌های مختلف که زیرمجموعه معاونت تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی قرار دارند، عنوان کرد: اداره کل پذیرش و امور اداری ایثارگران یکی از این زیرمجموعه‌ها است که در این اداره احراز ایثارگری و خدمات بعد از فوت، حقوق و معیشت ایثارگران و... انجام می‌شود.
وی با اشاره به اداره مسکن یکی دیگر از مجموعه‌های معاونت تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، افزود: تأمین و مناسب‌سازی مسکن و گلزارهای شهدا از جمله برنامه‌های این اداره به شمار می‌رود.
خدیوی در خصوص اداره رفاهی ایثارگران، عنوان کرد: از وظایف این اداره، وام، معافیت، بیمه عمر، آتش‌سوزی، خسارت ایثارگران، جانبازان و... است.
معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، اداره اشتغال و کاریابی را یکی دیگر از زیرمجموعه‌های معاونت تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی دانست و بیان کرد: اداره مددکاری و مشاوره کاریابی و توانمندسازی بیمه، کارورزی و استخدامی از بخش‌های این اداره محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: در اداره اشتغال و کاریابی بخشی به نام استخدام وجود دارد که از طریق آزمون سنجش انجام می‌شود و سهمیه بنیاد به لحاظ تعیین سطح فرد 5 درصد است.
خدیوی تصریح کرد: به دلیل آنکه بیشتر مراجعان ما بانوان و بخش تحصیل کرده هم بانوان هستند معرفی برای بخش استخدام بدون در نظر گرفتن جنسیت، بانوان حضور بیشتری دارند.
معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اظهار کرد: ما در حوزه اشتغال هیچ کاری را تنهایی انجام نداده‌ایم و همه آنها مشترک است.
وی در پاسخ به این سوال که نمایشگاه صنایع دستی به چه منظوری در بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی برگزار شده است، تصریح کرد: برای برگزاری این نمایشگاه، چند کارآموز توسط فردی مجرب چند ماهی آموزش دیده که آنها به درجه استادی رسیدند و نمایشگاهی از هنرهای خود به منظور کارآفرینی و اشتغال‌زایی و شعار سال برگزار کردند.
اصلاح زیرساخت در حوزه اشتغال جهت شناسایی بیکاران واقعی
معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی عنوان کرد: ما قصد داریم اصلاح زیرساخت‌هایی در حوزه اشتغال داشته باشیم تا بتوانیم بیکاران واقعی را به صورت نظام‌مند پیدا کنیم. اکنون سیستمی داریم که ثبت‌نام ایثارگران بیکار را انجام می‌دهد، آن سیستم باید به خوبی در جامعه جا بیفتد و امسال یکی از برنامه‌های ما این است که آن را به‌روز کرده و به‌روز نگهداریم.
وی تصریح کرد: برنامه دوم ما بحث رایزنی با دستگاه‌ها و مجموعه‌های خصوصی برای جذب سهمیه 25 درصد و رایزنی با شرکت‌ها و بخش خصوصی برای استفاده از بسته تشویقی درصورت جذب ایثارگران است، تا کنون 160 نفر کارورز را جذب کرده‌ و 150 نفر را به بخش خصوصی معرفی کرده‌ایم. 
این مسئول در خصوص وام اشتغال گفت: وام اشتغال هم به فردی توانمند داده می‌شود، علی‌رغم کمبود اعتبار در این زمینه مشکلی نداریم.
وی در خصوص تخصیص خدمات به جانبازان، تصریح کرد: این بخش و اجرایی شدن تخصیص بودجه در دسترس کمیسیون پزشکی است، بعد از‌ آن مرحله ارائه خدمات به افراد صورت می‌گیرد که مربوط به معاونت تعاون است البته احراز جانبازی هم مربوط به این اداره است.
خدیوی در پاسخ به این سوال که آیا در ارائه تخصیص بودجه به جانبازان، شهدای مدافع حرم، مرزبان و... تفاوت‌هایی هم وجود دارد، عنوان کرد: در بحث جانبازان مرزبان، یگانی که آنها را اعزام کرده است گزارش وضعیت طرف را می‌دهد و آنها بر اساس شرایطی که وجود دارد آنها را به ما معرفی می‌کنند.
وی اظهار کرد: سپاه قدس که افراد را به عنوان مدافع حرم اعزام می‌کند ملزم است تا هزینه قبل از شهادت و مجروحیت طرف را بر عهده بگیرد و به محض اینکه شهادت یا جانبازی طرف به دست ما بیاید، مسئولیت ما شروع می‌شود.
تخصیص بودجه بین جانبازان مدافع حرم، آتش‌نشان فرقی نمی‌کند
این مسئول ادامه داد: تخصیص بودجه بین جانبازان مدافع حرم، آتش‌نشان و ... فرقی نمی‌کند اما قبل از هر موضوع دیگری این موضوعات در کمیسیون مربوطه تعیین وضعیت می‌شود و بعد به ما ارجاع داده می‌شود.
captcha