برخورداری از 40 درصد تخفیف خرید کتاب در نمایشگاه بین‎المللی ناشران جهان اسلام
کد خبر: 3663482
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

برخورداری از 40 درصد تخفیف خرید کتاب در نمایشگاه بین‎المللی ناشران جهان اسلام

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد تحت عنوان نمایشگاه کتاب «ناشران جهان اسلام» در آذرماه خبر داد و عنوان کرد: در این نمایش بن‌های خرید کتاب توزیع می‌شود که این بن‌ها 20 درصد خرید شهروندان را پوشش می‌دهد و هشتاد درصد مبلغ خرید را باید خودشان بپردازند.

یوسف امینی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از خراسان رضوی، از برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد تحت عنوان نمایشگاه کتاب «ناشران جهان اسلام» در آذرماه خبر داد و عنوان کرد: این نمایشگاه با دوازده عنوان در بخش نمایشگاهی برگزار می‌شود، علاوه بر این، فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با کتاب در بخش‌های مختلف نیز اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه زمان برگزاری این نمایشگاه از 9 الی 16 آذرماه است، گفت: از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه، برگزاری هفته‌های فرهنگی الجزیره است و در بخش نمایشگاهی نیز ناشران جهان اسلام از کشورهای اسلامی مثل سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان حضور دارند.
40 درصد بن خرید کتاب در نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه، بن‌های خرید کتاب توزیع می‌شود که این بن‌ها 20 درصد خرید شهروندان را پوشش می‌دهد و هشتاد درصد مبلغ خرید را باید خودشان بپردازند، علاوه بر این ناشران هم 20 درصد تخفیف در قیمت کتاب‌های خود دارند و در مجموع مبلغ تخفیف خرید برای شهروندان با استفاده از این بن‌ها 40 درصد است.
امینی اظهار کرد: این نمایشگاه دوازده بخش نمایشگاهی دارد که شامل بخش‌های کودک و نوجوان، دانشگاهی ، کمک آموزشی، مشاوره دینی، نشر الکترونیک، مطبوعات، ناشران جهان اسلام، هشتمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، انتخاب کتاب سال و دوستداران کتاب می‌شود.
وی در ادامه عنوان کرد: بخش دیگر نمایشگاه فعالیت‌های فرهنگی است که مرتبط با کتاب انجام می‎شود. سرای اهل قلم، جشن امضای کتاب، رونمایی از کتاب، نقد و بررسی کتاب، شب‎های شعر، هفته‎های فرهنگی شهرستان‌های استان خراسان رضوی، معرفی کتاب سال استان، حمایت از کتابفروشی‌ها هم از دیگر برنامه‌ها است.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: این حمایت به این‌‌‌ صورت است که افراد علاوه بر نمایشگاه، با بن‌هایی که در نمایشگاه توزیع می‌شود، می‌توانند از کتابفروشی‌های سطح شهر هم کتاب بخرند و امسال مبلغ ریالی این بن‌ها یک میلیارد تومان است که بر اساس سطح تحصیلات افراد تعداد اختصاص بن‌ها برای افراد مختلف متفاوت است. 
مشاوره دینی در نمایشگاه
وی در ادامه اظهار کرد: یک بخش از نمایشگاه، بخش مشاوره دینی است. با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های اصلی حوزه علمیه پاسخگویی به شبهات دینی مردم است با حوزه علمیه هماهنگ شده است که کارشناسانی در این نمایشگاه حضور داشته باشند، این کارشناسان در قالب 13 بخش در نمایشگاه حضور دارند و به سوالات دینی مردم پاسخ می‌دهند.
نصب المان مفاخر جهان اسلام
امینی افزود: برنامه جنبی دیگری که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است، فعالیت 18 منزلگاه در سطح شهر از روز قبل از برگزاری نمایشگاه است، در این منزلگاه‌ها المان‌هایی از مفاخر جهان اسلام نصب می‌شود و برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود. 
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هدف از فعالیت فرهنگی در این منزلگاه‌ها را اطلاع‌رسانی به مردم در مورد برگزاری نمایشگاه و به نوعی تبلیغات محیطی با روش زنده و جدید دانست و ادامه داد: اجرای نمایش و سرود و حرکت کاروان مجسمه مفاخر جهان اسلام به سمت نمایشگاه از برنامه‌های فرهنگی این منزلگاه‌ها به شمار می‌رود.
captcha