اجرای طرح نذر کتاب در کاشمر
کد خبر: 3664062
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳

اجرای طرح نذر کتاب در کاشمر

گروه شهرستان‌ها: مدیر آرامگاه شهید مدرس کاشمر از اجرای طرح نذر کتاب با هدف ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کاشمر خبر داد.

محمد یعقوبی، مدیر آرامگاه شهید مدرس کاشمر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌‏های کتابخانه شهید آیت‌الله مدرس، اعتلای کمی و کیفی دانش و فرهنگ دانش‏‌آموزان مناطق محروم است، گفت: تلاش شده با اجرای طرح نذر کتاب بخشی از مشکلات جوانان مناطق محروم در حوزه کمبود کتاب رفع شود.
وی عنوان کرد: در این طرح کتاب‌های نو و دست دوم اهداشده توسط خیران در ایستگاه نذر کتاب جمع‌آوری شده و بعد از انتقال به کتابخانه شهید آیت‌الله مدرس، دسته‌بندی و تفکیک موضوعی و سنی شده و در نهایت به مدارس و کتابخانه‏‌های کمتر برخوردار ارسال می‌شود.
یعقوبی با اعلام اینکه این ایستگاه به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی دایر و تا 30 آبان‌ماه برپا خواهد بود، بر ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه تأکید کرد و افزود: امیدواریم با اجرای طرح نذر کتاب بتوانیم تا حدودی در ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی موفق باشیم.
وی با تأکید بر اینکه مناطق محروم ما بسیار نیازمند منابع خوب کتابخانه‌ای هستند، گفت: اکنون یک ایستگاه نذر کتاب در میدان انقلاب این شهر برای جمع‌آوری کتاب‌های نو و دست دوم برپا شده است.
مدیر آرامگاه شهید مدرس کاشمر در ادامه به وضعیت کتابخانه آرامگاه شهید مدرس که از آن به عنوان بزرگ‌ترین و غنی‌ترین کتابخانه شهرستان نام برده می‌شود، اشاره کرد و افزود: کتابخانه شهید آیت‌الله مدرس دارای 75 هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف، 10 هزار منبع دیجیتال و 61 عنوان نشریه است.
وی اظهار کرد: این کتابخانه با 25 هزار عضو، زیربنایی حدود 1600 مترمربع و تالارهای مجزای مطالعه ویژه خواهران و برادران، بخش نشریات، منابع دیجیتال، بخش مرجع، بخش کودکان و واحد مشاوره روزانه بیش از هزار نفر مراجعه کننده دارد.
captcha