آغاز ماه ربیع‌الاول و برنامه‌های قرآنی حرم رضوی
کد خبر: 3665277
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

آغاز ماه ربیع‌الاول و برنامه‌های قرآنی حرم رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول برنامه‌های قرآنی متنوعی برای زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در هفته جاری در نظر گرفته شده است تا زائران از استماع کلام وحی در جوار عترت بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول برنامه‌های قرآنی متنوعی به همت اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی برای زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در بازه زمانی 27 آبان‌ماه تا سوم آذرماه سال جاری در نظر گرفته شده است تا زائران از استماع کلام وحی در جوار عترت بهره‌مند شوند.
بنابر این گزارش، در طول این هفته هر روز نیم ساعت بعد از اقامه نماز صبح، برنامه‌های قرآنی با ترتیل‌خوانی کلام الله مجید در رواق امام‌ خمینی(ره) ویژه عموم زائران آغاز می‌شود که تلاوت را احسان محمدی، کبیر قلندر زاده ،محمدجواد رجایی و محمدجواد پناهی بر عهده دارند.
همچنین برپایی محافل انس با قرآن در جوار عترت از ساعت 22:30 الی 24 با تلاوت مصطفی یزدانی، سینا فتحی، حمید شاکرنژاد، احمد ابوالقاسمی و مهدی تقی‌پور تدارک دیده شده است.
علاوه بر این، محفل قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان پنجشنبه این هفته از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در دارالقرآن الکریم با حضور آقایان تدین و مهاجر برگزار خواهد شد.
علاوه بر این، در روزهای شنبه، یکشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه به ترتیب از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴ در رواق حضرت زهرا(س) با اجرای مریم صاحبدیوانی و سیده‌مریم حسینی همراه با تلاوت ملیحه اسکندری، مهین صاحبدیوانی، معصومه صهبایی، طاهره دبیری و مرضیه دهقان با حضور بانوان زائر و مجاور برپا می‌شود.
برگزاری کرسی تلاوت و تفسیر هر روز هفته با حضور اساتید، قاریان و حافظان قرآن ‌در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم رضوی بعد از نماز مغرب و عشاء برای زائران و مجاوران نیز پیش بینی شده است.
تشکیل کارگاه‌ها، جلسات و کلاس‌های آموزشی قرائت و حفظ قرآن ویژه آقایان در رده‌های سنی مختلف در رشته‌های قرائت، تجوید، ترتیل، حفظ، تفسیر و حدیث و تصحیح قرائت قرآن و اذکار نماز در روزهای مختلف هفته و در مسجد ملاهاشم، مسجد گوهرشاد، ایوان ولی‌عصر و ضلع غربی صحن جامع رضوی از جمله دیگر این برنامه‌ها محسوب می‌شود.
علاوه بر این در رواق حضرت زهرا(س) ویژه زائران و مجاوران بانو، برنامه‌های آموزشی مختلفی از جمله حلقه تدبر در قرآن، کلاس‌های حفظ قرآن، کارگاه مهدالرضا(ع)، محفل قرآنی و ترتیل‌خوانی، جنگ قرآنی دختران، کلاس و کارگاه آموزش قرآن، تدبر در سیره معصومین(ع) و چهل حدیث خانواده با تدریس اساتید بانو در نظر گرفته شده است که برگزاری کلاس‌های حفظ در ساعات مختلف و دیگر کلاس‌ها در نوبت صبح از ساعت ۸ الی 14 و بعدازظهر از ساعت 16 الی 20 در طول این هفته از دیگر این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
برگزاری مسابقات قرآنی از جمله «آفتاب طوس» ویژه کارکنان جلسه آموزشی مسجد اداره مرکزی آستان قدس رضوی صبح‌های پنجشنبه، مسابقه «فرشتگان آسمانی» ویژه جنگ قرآنی کودک و نوجوان در دارالقرآن‌الکریم پنجشنبه شب‌ها، مسابقه «در محضر قرآن»، «از قرآن بپرس»، «شکوه هشتم»، «قرآن ناطق» و «در حریم نور» ویژه عموم و مسابقه «ریحانةالنبی(س)» ویژه محافل قرآنی بانوان از دیگر این برنامه‌ها است.
همچنین تلاوت روزانه یک صفحه قرآن ویژه اردو زبانان هر روز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق کوثر با حضور استاد سعادتی و ترتیل خوانی دو صفحه در رواق غدیر ویژه ترکی و آذری‌ زبانان توسط استاد اسماعیل‌پناه، همرنگ، زینالزاده و اطاعتی از جمله برنامه‌های معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در این هفته است.
پخش تلاوت قرآن کریم و زیارت امام رضا(ع) هر روز از ساعت ۱۹ الی ۱۹:۱۵ از طریق رضوی تاک عربی از دیگر برنامه‌های اداره امور زائران غیرایرانی به شمار می‌رود.
captcha