مقاومت مردم با بسیج همگانی؛ مهم‌ترین علت شکست داعش
کد خبر: 3666460
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

مقاومت مردم با بسیج همگانی؛ مهم‌ترین علت شکست داعش

گروه شهرستان‌ها: امام جمعه شهرستان سبزوار با تقدیر از خدمات بی‌نظیر بسیج در کشور گفت: مهمترین عامل شکست داعش در منطقه مقاومت مردم با حضور در صحنه و تشکیل گروههای بسیج همگانی برای مقابله با دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه سبزوار در خطبه‌های نماز جمعه سوم آذر با اشاره به پنجم آذرماه سالروز تشکیل سازمان مردمی بسیج به‌ فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال اول پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: خدمات و اقدامات بسیج تاکنون بی‌نظیر بوده و تفکر بسیجی به عنوان فرهنگی اصیل در جامعه اسلامی به حساب می‌آید.
وی با ابراز اینکه شهید مدافع حرم، مهدی موحدنیا در آخرین روزهای حضور گروهک تروریستی داعش در سوریه، برای دفاع از ارزش‌های اسلامی هستی و وجود خودش را تقدیم اسلام کرد، گفت: داعش در طی چند سال اخیر با حمله به کشورهای اسلامی همانند عراق و سوریه دولتی خودخوانده با عنوان دولت عراق و شام تشکیل داد که با تلاش رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی و مدافعان حرم زینب(س) حضور داعش با شکست در سوریه به پایان رسید.
امام جمعه سبزوار با بیان اینکه کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی با ارائه امکانات تسلیحاتی و اطلاعاتی به داعش برای نابودی اسلام ناب محمدی(ص) تلاش می‌کردند، ادامه داد: در حال حاضر مسئولان آمریکایی به تشکیل داعش در منطقه و ارائه تسلیحات نظامی معترفند.
وی مهم‌ترین عوامل شکست داعش در عراق و سوریه را ایستادگی مردم ملت‌های مانند لبنان، سوریه، عراق و جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و افزود: به غیر از ایستادگی مردم کشورهای اسلامی نباید جایگاه مرجعیت شیعه و رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب که سبب نابودی داعش در عراق و سوریه شد فراموش شود.
حجت‌الاسلام مقیسه بیان کردکرد: در سال‌های گذشته تلخی‌های زیادی بر ملت مظلوم عراق تحمیل شده و در بزنگاه‌های مختلف روحانیون و علمای شیعه با وحدت و انسجام در مقابل دشمنان اسلام ایستادند.
captcha