نذر کتاب؛ مرهمی بر دل کودکان زلزله‌زده
کد خبر: 3666467
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸

نذر کتاب؛ مرهمی بر دل کودکان زلزله‌زده

گروه شهرستان‎‌ها: مسئول باغ حکمت ترشیز کاشمر نذر کتاب را مرهمی بر دل کودکان زلزله‌زده غرب کشور دانست و گفت: با اجرای طرح نذر کتاب به زودی یکی از کتابخانه‌های روستایی در مناطق زلزله‌زده غرب کشور را با بهترین کیفیت مجهز خواهیم کرد.

سهیل سادات، مسئول باغ حکمت ترشیز کاشمر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: کتابکده نردبان آسمان با اجرای طرحی تصمیم به جمع‌آوری کتاب‌ها و اسباب‌بازی‌های مردم نیک‌اندیش کاشمری و اهدای آن‌ها به کودکان و جوانان مناطق زلزله‌زده غرب کشور گرفته است.
وی افزود: با اجرای طرح نذر کتاب به زودی یکی از کتابخانه‌های روستایی در مناطق زلزله‌زده غرب کشور را با بهترین کیفیت مجهز خواهیم کرد.
وی با اعلام اینکه همچنین تمامی عواید یک روز فروش کتاب در کتابکده نردبان آسمان به این طرح تعلق گرفته است، بیان کرد: اگر نذر کتاب به صورت فرهنگ درآید و نهادینه شود، تأثیر بسیاری بر ارتقای فرهنگ مطالعه خواهد گذاشت.
سادات با اعلام اینکه این طرح در شهرستان کاشمر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: از آنجا که در زمان زلزله و بلایا کمتر به آسیب فرهنگی توجه می‌شود، ما به دنبال ایجاد سرمایه‌های فرهنگی از جمله کتابخانه‌هایی که از بین رفته‌اند، هستیم.
نذر کتاب؛ مرهمی بر دل کودکان زلزله‌زده
وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم این کتاب‌ها در اختیار کودکان مناطق محروم و دورافتاده قرار بگیرد، نذر کتاب را از جمله نذرهایی دانست که می‌تواند در تأمین غذای روح افراد جامعه تأثیرگذار باشد.
مسئول باغ حکمت ترشیز کاشمر همچنین کتاب را امن‌ترین پناهگاه کودک و نوجوان دانست و گفت: معتقدیم نذر کتاب می‌تواند مرهمی بر دل کودکان زلزله‌زده غرب کشور باشد.
وی با تأکید بر اینکه هدف فقط جمع‌آوری هرگونه کتابی نیست، افزود:  کیفیت کتاب‌ها بسیار مدنظر است لذا تلاش داریم کتاب‌های مورد نیاز تأمین و ارسال شود.
سادات با بیان اینکه طرح جمع‌آوری کتاب‌ها به مدت دو ماه ادامه دارد، عنوان کرد: این کمک‌ها به روستایی که چند روستای دیگر را نیز بتواند تحت پوشش قرار دهد، اهدا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اگر برخی افراد هم به صورت نقدی کمک کنند در پایان تمام وجه جمع‌آوری شده صرف خرید کتاب خواهد شد، عنوان کرد: تمام کتاب‌هایی که به عنوان نذر فرهنگی اهدا شود و یا کمک‌های نقدی و همچنین اسباب‌بازی و یا وسایل کودکان، طی دو ماه آینده به یکی از روستاهای مناطق زلزله‌زده اهدا خواهد شد.
مسئول باغ حکمت ترشیز کاشمر در پایان از قول‌هایی که چند نفر از  خیران برای ساخت یک کتابخانه در یکی از روستاهای منطقه زلزله داده‌اند خبر داد و گفت: روستایی که برای تجهیز مدنظر قرار گیرد خواهر خوانده فرهنگی مؤسسه باغ فرهنگ ترشیز شده و این موجب می‌شود بعد از تجهیز هر شش ماه یک بار مجدد برای رفع نواقص از آن سرکشی کنیم.
captcha