امام رضا(ع) رمز اعتلاف جامعه اسلامی است
کد خبر: 3666493
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

امام رضا(ع) رمز اعتلاف جامعه اسلامی است

گروه اجتماعی: تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه از امام رضا(ع) باید بندگی خدا را آموخت، افزود: امام رضا(ع) رمز اعتلاف برای جامعه اسلامی است؛ امروز وجود این امام رئوف جامعه بشری را به دو امر مهم می‌خواند و جهان اسلام را به دو پایه اساسی فرا می‌خواند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در اجلاس جهانی محبان اهل‌بیت(ع) که سوم آذرماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان کرد: این حرم نورانی جایگاه توجه انسان‌ها به خدا است.
 وی با بیان اینکه از امام رضا(ع) باید بندگی خدا را آموخت، افزود: امام رضا(ع) رمز اعتلاف برای جامعه اسلامی است، از همین رو امروز وجود این امام رئوف جامعه بشری را به دو امر مهم می‌خواند و جهان اسلام را به دو پایه اساسی فرا می‌خواند.
حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، رمز تبدیل شدن فرقه‌ها به وحدت را نگاه کردن به سیره و سخنان امام رضا(ع) دانست و عنوان کرد: امروز در جهان اسلام عشق به اهل‌بیت(ع) نقطه مشترک همه مسلمانان است.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امروز گمشده عالم بشریت معنویت است، تصریح کرد: امروز عالم بشریت و جهان اسلام از ظلم، تجاوز، بیدادگری و ... رنج می‌برد، تنها راه رهایی از ظلم‌ها توجه به اهل‌بیت(ع) است که رمز مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان هستند.
وی با بیان اینکه راهبرد دشمن، تفرقه است، ابراز کرد: مسئله اصلی امروز جهان اسلام آزادی فلسطین و قدس شریف است اما دشمن دست به اقداماتی زد که این مسئله اصلی، فرعی شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی رابطه با راهبردهایی که امروزه دشمن آن را دنبال می‌کند، تصریح کرد: تفرقه بین مسلمانان، ایجاد شبهه با امپراطوری رسانه و برسرکار آوردن حکومت‌های دست نشانده‌ای برای تحقق اهداف پلید خود از جمله راهکارهای عملی دشمن برای تحقق اهدافش است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تنها راه ایستادگی در مقابل دشمنان انسجام، اتحاد و وحدت با محوریت قرآن کریم است، تصریح کرد: اهل‌بیت(ع) محور اتحاد همه مسلمانان هستند، تمام اختلافات با گفت‌وگو حل می‌شود و امام رضا(ع) بنیان‌گذار کرسی گفت‌وگو در بین ادیان است.
گفتنی است، در این مراسم نماینده جبهه مقاومت فلسطین در گردهمایی مهمانان خارجی اجلاس جهانی محبان اهل‌بیت(ع) به ایراد سخن پرداخت که به دلیل نبود ترجمه فارسی، امکان پوشش سایر سخنرانی‌ها برای اصحاب رسانه‌ فراهم نشد.
 یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از نمایندگان  جبهه مقامت کشورهای سوریه، یمن، فلسطین، لبنان و بحرین تقدیر شد.
captcha