همراه با زائران در برنامه‌های قرآنی حریم شمس‌الشموس
کد خبر: 3666595
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

همراه با زائران در برنامه‌های قرآنی حریم شمس‌الشموس

گروه فعالیت‌های قرآنی: زائران و مجاوران شمس‌الشموس(ع) به همت اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از برنامه‌های قرآنی متنوع در بازه زمانی 4 الی 10 آذرماه سال جاری بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، زائران و مجاوران شمس‌الشموس(ع) به همت اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از برنامه‌های قرآنی متنوع در بازه زمانی 4 الی 10 آذرماه سال جاری بهره‌مند خواهند شد.
بنابر این گزارش، در طول ایام این هفته هر روز بعد از اقامه نماز صبح، برنامه‌های قرآنی با ترتیل‌خوانی کلام الله مجید در رواق امام‌ خمینی(ره) ویژه عموم زائران آغاز می‌شود که تلاوت را مسعود پنجه و محمدجواد رجبی بر عهده دارند.
علاوه بر این، محفل قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان پنجشنبه این هفته از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در دارالقرآن‌الکریم با اجرای آقایان برزگر و تدین در دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد.
علاوه بر این، جمعه 10 آذرماه از ساعت 8 الی 11 در دارالقرآن الکریم محفل انس با قرآن ویژه بانوان با اجرای تکتم برکچیان و تلاوت قاریان خدیجه تانیا، زهرا عبدالهی و ریحانه طاهررحیمی برگزار خواهد شد و گروه تواشیح بنت‌النبی(ص) نیز به اجرای برنامه می‌پردازد.
برگزاری کارگاه مهدالرضا(ع) ویژه کودکان ۵ الی ۱۰ سال دختر و ۵ تا ۷ سال پسر، هر روز از ساعت 8 الی 13 و 13 الی 18 در رواق حضرت زهرا(س) و از ساعت ۸ الی ۱۴ و ۱۶ الی ۲۰ در دارالقرآن‌الکریم از دیگر این برنامه ها به شمار می‌رود.
برگزاری مسابقات قرآنی از جمله «آفتاب طوس» ویژه کارکنان جلسه آموزشی مسجد اداره مرکزی آستان قدس رضوی صبح‌های پنجشنبه، مسابقه «فرشتگان آسمانی» ویژه جنگ قرآنی کودک و نوجوان در دارالقرآن‌الکریم پنجشنبه شب‌ها، مسابقه «در محضر قرآن»، «از قرآن بپرس»، «شکوه هشتم»، و «در حریم نور» ویژه عموم و مسابقه «ریحانةالنبی(س)» ویژه محافل قرآنی بانوان از دیگر این برنامه‌ها است.
تشکیل کارگاه‌ها، جلسات و کلاس‌های آموزشی قرائت و حفظ قرآن ویژه آقایان در رده‌های سنی مختلف در رشته‌های قرائت، تجوید، ترتیل، حفظ، تفسیر و حدیث و تصحیح قرائت قرآن و اذکار نماز در روزهای مختلف هفته و در مسجد ملاهاشم، مسجد گوهرشاد، ایوان ولی‌عصر و ضلع غربی صحن جامع رضوی از دیگر برنامه‌ها محسوب می‌شود.
یادآور می‌شود، تلاوت روزانه یک صفحه قرآن ویژه اردوزبانان هر روز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق کوثر با حضور استاد سعادتی و ترتیل خوانی دو صفحه در رواق غدیر ویژه ترکی و آذری‌زبانان توسط استاد اسماعیل‌پناه، همرنگ، زینالزاده و اطاعتی از دیگر برنامه‌های معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در این هفته به شمار می‌رود.
captcha