سازمان فرهنگ و ارتباطات انفجار مصر را محكوم كرد
کد خبر: 3666776
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

سازمان فرهنگ و ارتباطات انفجار مصر را محكوم كرد

گروه بین‌الملل: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای حمله تروریستی به نمازگزاران مسجد الروضه در شهر العریش مصر را محكوم كرد.

سازمان فرهنگ حمله به نمازگزاران مصری را محكوم كرد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در متن این بیانیه آمده است:

باسمه تعالی
حمله ددمنشانه به نمازگزاران بی‌گناه مسجد الروضه در شهر العریش مصر و كشته و مجروح شدن صدها تن از مسلمانان اهل سنت، جنایتی است كه در پرتو سكوت مجامع بین‌المللی و حمایت نظام جهانی سلطه از تفکر جریان‌های افراطی و تکفیری وهابیت حكایت دارد.

چاره‌ این‌ كار بسیج عمومی در مقابله با ریشه این تفكر و حامیان آنان است تا از تكرار این فجایع انسانی جلوگیری شود.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ضمن محكوم‌كردن كشتار فجیع در مسجد الروضه از مجامع بین‌المللی و اسلامی می‌خواهد تا نسبت به این اقدام غیرانسانی و غیراسلامی، موضعی آشكار اتخاذ كند و با اندیشیدن راه‌حل‌های ناشی از تفكر اسلام ناب، مانع از تكرار این فجایع شوند.

از درگاه خداوند متعال برای قربانیان این فاجعه بزرگ، رحمت واسعه الهی و برای مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان و آسیب دیدگان صبر و اجر مسألت می‌نماییم.

گفتنی است، دیروز جمعه (سوم آذرماه) حمله تروریستی مهاجمان ناشناس به نمازگزاران مسجدی در شمال مصر، صدها کشته و زخمی بر جای گذاشت.

مسجد «الروضه» متعلق به مسلمانان صوفی است و در منطقه «بئر العبد» در ۴۰ کیلومتری غرب شهر «العریش» مرکز استان سینای شمالی قرار دارد/.


captcha