اهدای بيش از 7 هزار جلد كتاب در طرح «هبه کتاب»
کد خبر: 3668192
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد؛

اهدای بيش از 7 هزار جلد كتاب در طرح «هبه کتاب»

گروه ادب: «هبه کتاب» عنوان طرحی بود که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از سوی کتابخانه‌های منطقه 8 تهران برگزار و طی آن کتاب‌های جمع‌آوری شده به مناطق محروم ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، طرح «هبه کتاب» به منظور ایجاد انگیزه در بین شهروندان برای اهدای کتاب‌های خوانده ‌شده و ترویج فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه‌های مناطق محروم در هفته کتاب و کتابخوانی، ترویج سنت کتاب‌خوانی، توسعه مراکز عرضه کتاب و ارتقای سرانه مطالعه در سطح منطقه، در قالب اهدای کتاب شهروندان به کتابخانه‌ها در منطقه 8 برگزار شد.

در این برنامه، کتابخانه‌های گلستان، شهیدی، سلام، فرزانگان، شهربانو، شقایق و گلبرگ منطقه 8، کتاب‌های اهدایی شهروندان را جمع‌آوری کردند. در طرح «هبه کتاب» بیش از 7 هزار جلد کتاب توسط شهروندان و ساکنین منطقه 8 به کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی این منطقه اهدا شد. در این طرح کتابخانه‌های گلستان با 5 هزار جلد و شهیدی با یک هزار و 500 جلد بیشترین آمار اهدای کتاب را داشتند.

همچنین در طول هفته کتاب و کتابخوانی قریب به سه هزار نفر به عضويت كتابخانه‌های اين منطقه درآمدند. علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی می‌توانند برای اطلاع از سایر برنامه‌ها در این زمینه به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 77815173 تماس بگیرند.

captcha