علت لغو مسابقات بین‌المللی قرآن عراق
کد خبر: 3674615
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
در گفت‌وگو با ایکنا اعلام شد؛

علت لغو مسابقات بین‌المللی قرآن عراق

گروه بین‌الملل: رافع عامری، مسئول برگزاری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عراق، مشکلات اداری و سازماندهی و مساعد نبودن شرایط کشور را علت لغو این رقابت‌ها در هفته وحدت دانست.

علت لغو  مسابقات بین‌المللی قرآن عراق/ عتبات مقدسه حامی اصلی رقابت‌های دینی هستندبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، رافع عامری،  مدیر مرکز ملی علوم قرآنی وابسته به اداره اوقاف شیعیان عراق و مسئول برگزاری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور در گفت‌وگو با ایکنا به جزئیات این رقابت‌ها پرداخت و گفت: قرار بود این مسابقات برای نخستین بار در هفته وحدت برگزار شود که به علت مهیا نبودن شرایط کشور و برخی مشكلات اداری و سازماندهی، برگزاری آن در موعد مذکور لغو شود.

وی با اشاره به این که زمان برگزاری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عراق به زودی اعلام خواهد شد، تصریح کرد: عتبات مقدسه عراق مسئول و حامی اصلی برپایی این رقابت‌ها هستند و برخی مؤسسات و سازمان‌های دینی عراق نیز در این زمینه همکاری دارند.

 

رافع عامری تأکید کرد: هنوز تاریخ دقیق برای برگزاری این مسابقات و جزئیات بیشتری از آن از جمله رشته‌های رقابت‌ها، ارسال دعوت‌نامه برای کشورها  و..مشخص نیست که  به محض مشخص شدن این مسائل، رسانه‌های خبری از جمله خبرگزاری ایکنا را در جریان موضوع قرار خواهیم داد.

 

این در حالی است که برخی رسانه‌های داخلی پیش از این از ارسال دعوت‌نامه از سوی ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن عراق برای جمهوری اسلامی ایران، جهت اعزام نماینده در رشته‌های قرائت و حفظ به نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عراق خبر داده بود/.

 

captcha