غیرت و تعصب دینی رزمندگان مدافع حرم در سوریه خلاصه نمی‌شود
کد خبر: 3679083
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸

غیرت و تعصب دینی رزمندگان مدافع حرم در سوریه خلاصه نمی‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: برادر شهید عطائی بیان کرد: غیرت و تعصب دینی رزمندگان مدافع حرم بحث عظیمی است و در سوریه خلاصه نمی‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ايكنا، نبأ، مسجد رضویه در طرح چهارشنبه‌های شهدایی میزبان برادر شهید مدافع حرم احمد عطائی بود. محمد عطائی در این جلسه در رابطه با خصوصیات شهدای مدافع حرم از جمله برادر شهیدش چند نکته‌ایی را برای نمازگزاران بیان کرد.

هر کس که با ولایت مشکل داشت را به منزلش راه نمی‌داد

برادر شهید تصریح کرد: ولایت مداری یکی از خصوصیات اصلی این شهیدان و بخصوص احمد است که در این رابطه با هیچ کس شوخی نداشت. ایشان یک بیت شعر را با دست خط خوش و زیبایی نوشتند و این تابلو را در منزل نصب کردند که «هر که دارد بر ولایت بد گمان، حق ندارد پا گذارد این مکان»درواقع هرکس را که با ولایت مشکل داشت را اصلا به منزلش راه نمی‌داد.

ایمان و اعتقاد قلبی رمز موفقیت مدافعان حرم

عطائی اظهار کرد: احمد با وجود اینکه متآهل بود و دو کودک پسر داشت به آن درجه از ایمان و اعتقاد رسیده بود که توانست از همسر و فرزندانش بگذرد و برای دفاع از حرم بانوی صبر راهی دیار و سرزمین دیگری شود و دنبال جهاد باشد. او بر این باور بود که خواست خداوند از من جهاد و مقابله با ظلم است من به خواست خدا عمل می‌کنم و همسر و فرزندانم را به خداوند می‌سپارم و این اطمینان و ایمان را دارم که از آنها بهتر از من محافظت خواهد کرد.

وی ادامه داد: برادرم یکی از نیروهای هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و از آنجایی که یک برق کار ماهر بود سازمان به حضورش نیاز داشت و با اعزامش موافقت نمی‌کردند ولی احمد نا امید نبود و یک سال و نیم پیگیری کرد تا بالاخره توانست اجازه اعزامش را بگیرد و روز آخر فقط اجازه نامه را ارائه داده بود و به دنبال تصویه حساب و دریافت حقوقش نبود. نگران بابت تآمین آینده همسر و فرزندانش نبود و آنها را با اعتقاد قلبی قوی به خداوند سپرد و با عجله به سوریه رفت.

غیرت و تعصب دینی رزمندگان اجازه پیشرفت به دشمنان اسلام نمی‌دهد  

برادر شهید بیان کرد: غیرت و تعصب دینی رزمندگان مدافع حرم بحث عظیمی است و در سوریه خلاصه نمی‌شود. دوران نامزدی برادرم با فتنه سال 88 مصادف شد که حدود 2ماه تمام وقتش صرف جمع کردن فتنه و عملیات‌های مختلف شد که ما و همسرش در این مدت احمد را ندیدیم و این به خاطر غیرت دینی است که رزمندگان دارند و اجازه نمی‌دهند کسی ظلمی را به مسلمانان روا کنند.

وی در پایان گفت: کوردلان منافق بدانند این انقلاب و آرامش کشورمان به راحتی به دست نیامده که با چند شعار و ترقه بازی از بین برود. راه انتقاد و مطالبه مردمی این نیست که با تخریب اموال عمومی بیان شود و کسانی که این کار را انجام دادند از مردم نبودند و هدفشان چیز دیگری است که تا مردم بیدار ایران و خانواده‌های شهدا زنده هستند اجازه گستاخی به دشمنان نخواهیم داد.

یادآور می‌شود؛ احمد عطائی شهید مدافع حرم در زمان شهادت 30 ساله داشت و 21 آبان ماه سال 94 توسط تکفیری‌های داعش در شهر حلب سوریه به شهادت رسید.

نماز جماعت مغرب و عشاء، پخش نماهنگ در زمینه ولایت‌مداری و پخش فیلم پرونده‌های نا تمام جشنواره عمار از دیگر برنامه‌های مسجد رضویه در چهارشنبه 13  دی‌ماه بود.

زینب رحیمی

captcha