تأکید بر انعکاس عادلانه اخبار مسلمانان در همایش رسانه‌های نیجریه
کد خبر: 3679746
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

تأکید بر انعکاس عادلانه اخبار مسلمانان در همایش رسانه‌های نیجریه

گروه بین‌الملل: پژوهشگران مسلمان شرکت‌ کننده در همایش سالانه رسانه‌ها در نیجریه از مطبوعات و رسانه‌ها خواستند در انعکاس اخبار مربوط به اسلام و مسلمانان جانب عدالت را رعایت کنند.

تأکید بر انعکاس عادلانه اخبار مسلمانان در همایش رسانه‌های نیجریهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری niyitabiti؛ دومین گردهمایی سالانه اصحاب مسلمان رسانه‌های نیجریه که دیروز (16 دی) در لاگوس برگزار شد، میزبان روزنامه‌نگاران و اندیشمندان مسلمان و گروه‌های اسلامی از بخش‌های مختلف این کشور بود.

الحاجی لیاد تلا، روزنامه‌نگار و استاد مسلمان نیجریه‌ای در این همایش گفت: نحوه گزارش وقایع مربوط به مسلمانان و مسائل اسلامی در رسانه‌ها دچار مشکل است و عمده دلیل آن تسلط غیرمسلمانان بر رسانه‌های نیجریه است.

وی در سخنرانی خود با عنوان «تحلیل انعکاس اسلام و مسلمانان در نیجریه» گفت: مسلمانان با افزایش توانایی خود و کسب اصول حرفه‌ای، می‌توانند احترام و تمجید غیرمسلمانان را کسب کنند.

پروفسور «لاکین آکینتولا»، استاد برجسته مسلمان نیز رسانه‌های نیجریه را به خاطر ارائه تصویر منفی از مسلمانان مورد انتقاد قرار داد.

وی از مسلمانان نیجریه خواست با تلاش خود و تأسیس رسانه‌های اسلامی، با انتشار اخبار غلط مقابله کنند.

آکینتولا گفت: رسانه‌های نیجریه درباره مسلمانان منصفانه عمل نمی‌کنند و چاره کار قدرتمندتر شدن مسلمانان در عرصه رسانه است.

پروفسور «لای الورود»، رئیس این همایش نیز از روزنامه‌نگاران و اصحاب مسلمان رسانه‌ها خواست تا نقش فعال‌تری در معرفی جوهر حقیقی اسلام به عنوان دین صلح داشته باشند.

نیجریه حدود ۱۸۰ میلیون جمعیت دارد که نیمی از آن‌ها مسلمان و نیمی مسیحی هستند. طی سال‌های اخیر، جنایت‌های گروه تروریستی بوکوحرام سبب رشد اسلام‌هراسی در این کشور شده است/.

 

captcha