برگزاری نخستین دوره مهارت‌افزایی مربیان قرآن در لیبی
کد خبر: 3680073
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

برگزاری نخستین دوره مهارت‌افزایی مربیان قرآن در لیبی

گروه بین‌الملل: نخستین دوره مهارت‌افزایی و افزایش توانمندی و کارآیی مربیان قرآن در مسجد «صفا و مروه» شهر «بنغازی»(شرق لیبی) در حال برگزاری است.

دوره مهارت‌افزایی مربیان قرآن در لیبیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی لیبی؛ نخستین دوره مهارت‌افزایی ویژه مربیان قرآن منطقه شرق لیبی به همت اداره کل اوقاف و امور اسلامی این کشور در حال برگزاری است.

این دوره با نظارت شیخ عبدالستار امراج عبیدی، مدیر اداره امور قرآنی و سنت نبوی اداره کل اوقاف دولت موقت لیبی و شریف مشیطی، مدیر دفتر رسانه‌ای این اداره برگزار می‌شود.

روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور اسلامی دولت موقت لیبی در اطلاعیه‌ای، هدف از برگزاری این دوره را افزایش مهارت‌ و توانمندی اساتید و مربیان آموزش حفظ قرآن در منطقه شرق این کشور بیان کرد.

در این اطلاعیه آمده؛ اداره کل اوقاف و امور اسلامی لیبی در نظر دارد دوره‌های دیگر در زمینه مهارت‌افزایی ویژه مربیان آموزش حفظ قرآن در منطقه جنوب و غرب این کشور برگزار کند.

یادآور می‌شود کشور لیبی در شمال آفریقا قرار دارد و ۹7 درصد مردم آن مسلمان هستند.

کشور لیبی از شرق با مصر، از جنوب با چاد و نیجر، از غرب با الجزایر و از شمال غربی با تونس همسایه است. حدود ۹۰ درصد از سرزمین لیبی را بیابان و صحراهای بی‌آب و علف فراگرفته و تنها ۲ درصد خاک آن کاربرد کشاورزی دارد و بیش از شصت هزار نفر شیعه در این کشور زندگی می کنند/. 

captcha