ارائه خدمات روان‌درمانی در مسجد «رالی» آمریکا
کد خبر: 3680885
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

ارائه خدمات روان‌درمانی در مسجد «رالی» آمریکا

گروه بین‌الملل: مسجد انجمن اسلامی شهر رالی (Raleigh) مرکز ایالت کارولینای شمالی (North Carolina) آمریکا با ارائه خدمات روان‌درمانی به حل مشکلات روحی و روانی مسلمانان کمک می‌کند.

ارائه خدمات روان‌درمانی در مسجد رالی آمریکا/ آمادهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری religionnews؛ در آمریکا بسیاری از مسلمانان به دلایلی مانند وجود باورهای نادرست در مورد بیماری‌های روانی و ترس از عدم درک مذهب و فرهنگ آن‌ها توسط روان‌شناسان آمریکایی تمایلی برای درمان مشکلات روحی و روانی خود ندارند.


در همین راستا مسوولان مسجد رالی که هر هفته هزاران نمازگزار را جذب می‌کند، به خوبی دریافته‌اند که بیماری‌های روانی مسلمانان باید به روش تخصصی حل شود.


سال گذشته عده‌ای از متخصصان روان‌درمانی عضو مسجد رالی با پیشنهاد ارائه خدمات رایگان و داوطلبانه به مسلمانان موافقت کردند و اکنون مسلمانان رالی می‌توانند به صورت آنلاین برای مراجعه به شش متخصص روان‌درمانی از جمله کارشناس خانواده، کارشناس اسلامی و مشاور ترک اعتیاد وقت قبلی بگیرند.


این ابتکار جدید که در ماه سپتامبر سال گذشته آغاز به کار کرد بخشی از خدمات گسترده این مسجد برای برآوردن نیازهای مسلمانان سراسر آمریکا است که هرگز قدرتمند نشده‌اند.


مسلمانان آمریکا از لحاظ نژادی و قومی بسیار متنوع هستند و 60 درصد آن‌ها در این کشور متولد شده‌اند که پس از انتخاب ترامپ به ریاست‌جمهوری از تهدید و آزار رنج می‌برند اما در مورد مطرح کردن این مشکلات با متخصصان روان‌درمانی آمریکایی بسیار محتاط هستند.


هیثر لایرد (Heather Laird)، روانشناس مسلمان و مدیر مرکز روان‌شناسی اسلامی و روان‌درمانی مسلمانان در دانشگاه کارولینای جنوبی در این باره گفت: ارائه خدمات روان‌درمانی در مسجد رالی می‌تواند دسترسی مسلمانان به مراقبت‌های روانی را پوشش داده و باورهای نادرست در این باره را از بین ببرد/.

ارائه خدمات روان‌درمانی در مسجد رالی آمریکا/ آماده

 

captcha