فریب پیامک‌های دروغین معامله سکه و اشیا باستانی و طلا را نخورید
کد خبر: 3684026
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

فریب پیامک‌های دروغین معامله سکه و اشیا باستانی و طلا را نخورید

گروه اجتماعی:‌ مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: بازار معامله سکه و اشیای باستانی و طلا از طریق پیامک‌های دروغین همچنان داغ است، مردم فریب این کلاهبردان را نخورند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری، با بیان خبر فوق گفت: متأسفانه افرادی مجهول‌الهویه از کلاهبرداران حرفه‌ای، با شماره تماس‌های مختلف، پیامک‌های دروغین به مردم ارسال كرده و با معرفی خود به عنوان فردی ساده، بی‌آلایش و از عشایر چادرنشین، با اغفال از آن‌ها اخاذی می‌كنند.
وی افزود: اخیراً یکی از افرادی که مورد کلاهبرداری این سودجویان مجهول‌الهویه قرار گرفته است پیامکی با مضمون «سلام من سید مراد هستم از استان خوزستان مزاحم می‌شوم ما عشایر چادرنشین هستیم 1812 سکه و دو مجسمه طلا پیدا کردم و استخاره کردم و به ناموس فاطمه زهرا(س) حقیقت می‌گویم اگر می‌توانی بفروش نصف شما و نصف ما و ترا به امام حسین(ع) چیزی به کسی نگویی اگر می‌توانی کاری بکنی بهم زنگ بزن منتظرم» دریافت كرده بود.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان اینكه متأسفانه این فرد، فریب‌خورده و با این کلاهبردار ملاقات می‌كند، گفت: اولین بار به او سکه‌هایی نشان داده می‌شود که به نظر تاریخی بوده‌اند و برای جلب اطمینان وی یکی از آن سکه‌ها را از وسط نصف کرده و به او می‌دهند که مطمئن شود طلا است، اما در ملاقات‌های بعدی با ترفندهای خاص کلاهبردان در ازای دریافت مبلغی هنگفت، به‌جای به اصطلاح کیسه‌های طلا، کیسه‌ای حاوی ریگ و شن‌های بیابان به او تحویل داده و پس از آن هم ناپدید و شماره تلفن‌های آن‌ها در دسترس و قابل پیگیری نبوده است.
وی بیان كرد: افرادی سودجو از این طریق تعداد زیادی از مردم سایر استان‌ها را نیز اغفال و به استان خوزستان دعوت و آن‌ها را مورد فریب قرار داده و مبالغی تا 80 میلیون تومان هم از آن‌ها اخاذی كرده‌اند.
امیری در پایان با تأکید بر هوشیاری کامل در برابر این‌گونه کلاهبرداری‌ها، از مردم خواست که در صورت مواجه شدن با این پیام‌های دروغین، از همان ابتدا موارد را به شماره تماس‌های 07137300551 یا 07137300553 و تلفن گویای 1801 اطلاع دهند.

captcha