مصوبات شورای فرهنگ عمومی، ضمانت اجرایی ندارند/ سند توسعه فرهنگی فارس كجاست؟
کد خبر: 3684377
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
رستگار:

مصوبات شورای فرهنگ عمومی، ضمانت اجرایی ندارند/ سند توسعه فرهنگی فارس كجاست؟

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی فارس از عدم اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی این استان انتقاد كرد و گفت: برای مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرایی نداریم و باید فكری برای این مسئله شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مسعود رستگار، رئیس جهاد دانشگاهی فارس، شب گذشته، اول بهمن‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان از عدم اجرایی شدن مصوبات این شورا انتقاد كرد و گفت: درباره سرمایه اجتماعی كارهای خوبی انجام و آسیب‌شناسی‌هایی انجام شد و طرح‌هایی نیز بیرون آمد اما نمی‌دانیم در طی یك سال گذشته كه این طرح‌ها مصوب شده است، چه كارهایی در این رابطه انجام شده است.
وی افزود: زمانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی مباحثی طبق دستور جلسات و منطبق با رسالت و وظایف شورای فرهنگ عمومی مطرح و یا مصوب می‌شود اما مسئله اینجاست كه چقدر این مصوبات اجرایی می‌شوند؟
رستگار ادامه داد: متأسفانه آن مصوباتی كه هزینه‌بر هستند، تقریباً اجرایی نمی‌شوند و دستگاه‌هایی كه مجبور می‌شوند با استفاده از بودجه دستگاه‌های خود زیر بار مسئولیتی كه توسط شورای فرهنگ عمومی بر عهده آن‌ها گذاشته می‌شود بروند، در عمل آن را اجرایی نمی‌كنند.
رئیس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس با بیان اینكه برای مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرایی نداریم و باید فكری برای این مسئله شود، گفت: وقت زیادی بر روی مسائلی كه در این شورا مطرح می‌شود، گذاشته اما سئوال اینجاست كه كی اجرایی می‌شوند.
وی در عین حال دو سئوال را در این باره مطرح كرد و گفت: به عنوان مثال ما مدت زیادی برای تشكیل قرارگاه فرهنگی در این شورا گذاشتیم و یكی از مسائل فرهنگی، نیز مشكلات اجتماعی و كاهش سرمایه‌های اجتماعی است و این قرارگاه تاكنون در این زمینه چه كاری انجام داده است.
رستگار ادامه داد: همچنین مدت بسیار زیادی در این شورا برای تدوین سند توسعه فرهنگی استان فارس تلاش شد، اما سئوال اینجاست كه كدامیك از اعضای شورای فرهنگ عمومی در طول یكسال گذشته این سند را دیده‌اند.

captcha