مدیران مؤسسات قرآنی و مراكز بیت‌الاحزان فسا تجلیل شدند/ فعالیت 17 مؤسسه
کد خبر: 3684438
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸

مدیران مؤسسات قرآنی و مراكز بیت‌الاحزان فسا تجلیل شدند/ فعالیت 17 مؤسسه

گروه فعالیت‌های قرآنی: طی مراسمی از مدیران مؤسسات قرآنی و مراكز بیت‌الاحزان كه موفق به تربیت 230 حافظ كل قرآن كریم در شهرستان فسا شدند، تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مراسم تجلیل از مدیران مؤسسات قرآنی و مراكز بیت‌الاحزان(ع) به پاس تربیت 230 حافظ كل قرآن در شهرستان فسا برگزار شد.
محمدکاظم رحمانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا در این مراسم گفت: در شهرستان فسا ١٧ مؤسسه قرآنی در حال فعالیت است كه 7 مركز در سطح شهر فسا و 10 مركز دیگر در روستاهای خیرآباد، دستجه، صحرارود، سنان، فدشکویه، زاهدشهر، میانشهر، خورنگان، نوبندگان و جلیان فعالیت می‌كنند.
وی افزود: این مراکز قرآنی تاکنون توانسته‌اند بیش از ١٢٠ حافظ کل قرآن کریم از نقاط مختلف ایران اسلامی در واحد آقایان همراه با میهمانانی از کشورهای خارجی اعم از بنگلادش، مالزی و پاکستان اغلب در مدرسه تخصصی حفظ روستای صحرارود و ١١٠ حافظ كل قرآن در بخش بانوان در مؤسسات قرآنی و مراكز بیت‌الاحزان شهرستان فسا را تربیت كنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا با تقدیر از زحمات چندین ساله حجت‌الاسلام والمسلمین شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: در حال حاضر یش از ١٠٠٠ نفر در مقطع سنی بزرگسال و قریب به ٧٥٠ نفر در مقطع پیش دبستانی با همکاری اداره آموزش و پرورش در رشته‌های روخوانی، تجوید، مفاهیم، حفظ تخصصی، تفسیر و احکام از دوره‌های مختلف این مؤسسات و مراکز علوم قرآنی بهر‌ مند می‌شوند.
رحمانی در پایان یادآور شد که آزمون سراسری قرآن و عترت در ١٠ اسفندماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در این شهرستان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir تا ٦ بهمن‌ماه اقدام به ثبت‌نام كنند.
یادآور می‌شود، در پایان مراسم نیز با لوح سپاس از قدمعلی ابوالحسنی، مسئول منطقه‌ای بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) و دیگر مدیران فعال این مراکز قرآنی تقدیر به‌عمل آمد.

captcha