اقامه نماز باران در کاشمر
کد خبر: 3684459
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

اقامه نماز باران در کاشمر

گروه شهرستان‌ها: نماز باران به امامت حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، امام جمعه شهرستان کاشمر روز گذشته در محل زیارتگاه شهید مدرس اقامه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی خشکسالی‌های اخیر و عدم بارش نزولات آسمانی در سال جاری موجب شد مردم شهرستان کاشمر دست نیاز به سوی معبود خود دراز کرده و از خدای خود طلب نزول رحمت را کنند.

از همین رو جمعی از مردم این شهرستان عصر روز گذشته، دوم بهمن‌ماه نماز باران را به امامت حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، امام جمعه شهرستان کاشمر در محل زیارتگاه شهید مدرس این شهرستان اقامه کردند.
در همین خصوص حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی، امام جمعه شهرستان کاشمر با اشاره به اینکه بر اساس آنچه در خصوص نماز باران، در احکام آمده بهتر است روز دوشنبه این نماز اقامه شود و سه روز قبل از آن روزه گرفته شود، گفت: برای این نماز توصیه شده که با زبان روزه و حالت تضرع، خشوع و خضوع در پیشگاه خدا حاضر شد.
وی با اعلام اینکه اکنون در شرایط بسیار فاجعه آمیز به سر می‌بریم به طوریکه باران به حداقل رسیده و از رحمت خدا دور شده‌ایم، بیان کرد: تا می‌توان باید این نماز را با حالت تضرع اقامه کرد.
امام جمعه کاشمر با بیان اینکه خداوند متعال از زمین‌های خشکیده و وضعیت کشاورزی، حیوانات در حال نابودی و تشنگی ما باخبر است، اظهار کرد: بدون شک خداوند، بندگان خود را دست خالی بر نخواهد برگرداند.
وی با اشاره به اینکه آنچه موجب می‌شود خداوند رحمت خود را از ما بگیرد انجام گناه است، بیان کرد: متاسفانه گناه، بی حیایی، بی عفتی، رشوه، تقلب و ... در جامعه زیاد شده است.
نماز باران که در فقه اسلامی به آن نماز استسقاء گفته می‌شود، دو رکعت است که در هر رکعت یک حمد و یک سوره توحید قرائت می‌شود. همچنین رکعت اول، پنج تکبیر دارد و در رکعت دوم چهار تکبیر؛ پس از هر تکبیر، یک قنوت دارد که بهتر است در آن دعایی خوانده شود که طلب باران باشد.

پوششی// نماز باران در کاشمر اقامه شد

پوششی// نماز باران در کاشمر اقامه شد

پوششی// نماز باران در کاشمر اقامه شد

پوششی// نماز باران در کاشمر اقامه شد

 

 

captcha