سردار یزدی: مقایسه شهدای حین خدمت با شهدای دفاع مقدس قیاس مع‌الفارق است
کد خبر: 3685591
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
واکاوی معضلات خانواده‌های شهدای حین خدمت 7؛

سردار یزدی: مقایسه شهدای حین خدمت با شهدای دفاع مقدس قیاس مع‌الفارق است

گروه جهاد و حماسه: فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) گفت: مقایسه شهدای دفاع مقدس با شهدای حین خدمت قیاس مع‌الفارق است و لزومی ندارد آنها را باهم مقایسه کنیم.

سردار یزدی: مقایسه شهدای حین خدمت با شهدای دفاع مقدس قیاس مع‌الفارق است

 سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به تفاوت‌های قائل‌شده میان شهدای حین خدمت با شهدای دفاع مقدس گفت: شهدای دوران دفاع مقدس کسانی هستند که داوطلبانه برای دفاع از کشور وارد حریمی شده‌اند که این حریم تقدس خاصی برای مردم‌، نظام و کشور دارد؛ در عین حال ما از کسانی که به هر عنوانی برای خدمت به مردم وارد هر صحنه‌ای می‌شوند استقبال می‌کنیم و آنها را حمایت می‌کنیم؛ چراکه کارشان ارزشمند است اما لزومی ندارد که آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم.
وی ادامه داد: هر کسی در زمینه خاص خود به مردم خدمت‌رسانی می‌کند و ممکن است در محل خدمت رسانی به مردم حادثه‌ای برایش رخ دهد و این قاعدتا با کسی که روزهای دوران دفاع مقدس با چشم باز به استقبال شهادت رفته متفاوت است.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ تصریح کرد: مقایسه میان شهدای دفاع مقدس و شهدای حین خدمت، قیاس مع‌الفارقی است و لزومی ندارد میان این دو شهدا مقایسه شوند و ما حمایت‌های لازم را از خانواده‌های هر دو شهدا خواهیم داشت.
وی بیان کرد: به هرحال این قانون است؛ چراکه حقوق کسی که در وزارت نفت فعالیت می‌کند با حقوق کسی که در آموزش و پروش است، متفاوت است اما هر دو گروه برای نظام فعالیت می‌کنند؛ بنابراین نمی‌توان گفت که چرا حقوق این دو باهم متفاوت و اختلاف دارد. این هم مقایسه مع‌الفارقی است و هر کس در جایی که خدمت می‌کند، باید قانون امتیازاتش متناسب با نوع خدمت، سختی‌ها و مخاطراتی که دارد، باشد و همه این ها قابل مقایسه نیست.
سردار یزدی اظهار کرد: امروز لزومی ندارد شهدای دفاع مقدس را با شهدای حین خدمت مقایسه کنیم. حتی آن کسی که روی نفتکش رفته با کسی که در وزارت نفت حقوق می‌گیرد، حقوق‌شان قابل قیاس نیست؛ بنابراین تناسب این اصلا متفاوت خواهد بود.

 

captcha