استقبال پروفسور سنگالی از دیپلماسی قرآنی ایران
کد خبر: 3686296
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
در داکار صورت گرفت؛

استقبال پروفسور سنگالی از دیپلماسی قرآنی ایران

گروه بین‌الملل: خانم پروفسور رحمت‌الله جاین امبانگ، رئیس دانشگاه «تیئس» سنگال در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در داکار از شعار دیپلماسی قرآنی ایران در این کشور استقبال کرد.

استقبال پروفسور سنگالی از دیپلماسی قرآنی ایرانرایزنی فرهنگی ایران در سنگال در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: خانم پروفسور رحمت الله جاين امبانگ، رئيس دانشگاه تيئس(دومین دانشگاه بزرگ سنگال) در مراسم افتتاح اتاق ایران‌شناسی در این دانشگاه که اخیرا به همت رایزنی فرهنگی ایران در داکار برگزار شد، از افتتاح این اتاق و شعار دیپلماسی قرآنی ایران که رایزنی فرهنگی در این کشور در پیش گرفته است، استقبال کرد.

پروفسور امبانگ در این مراسم طی دیدار با سید‌حسن عصمتی، رایزن فرهنگی کشورمان در داکار با اشاره به وفور دارالقرآن‌ها و مراکز قرآنی وابسته به طرق صوفیه در سنگال و عشق وافر مسلمانان این کشور به قرآن و اهل بیت(ع) اظهار کرد: ما از شعار دیپلماسی قرآنی که رایزنی فرهنگی ایران در پیش گرفته است، استقبال و همراهی خود را با این شعار اعلام می‌کنیم.

این دیدار با تلاوت آیه‌ای از قرآن کریم توسط رایزن فرهنگی ایران آغاز شد و پایان‌بخش آن نیز تلاوتی کوتاه از سید‌حسن عصمتی بود.

گفتنی است، رایزن فرهنگی کشورمان در سنگال در این دیدار نسخه‌ای از  ترجمه فرانسوی قرآن ابوالقاسم فخری، استاد ایرانی را به خانم امبانگ اهدا کرد/.

 

استقبال پروفسور سنگالی از دیپلماسی قرآنی ایراناهدای ترجمه فرانسوی قرآن به پروفسور رحمت‌ الله امبانگ

captcha