استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه قاهره از «سیره نبوی»
کد خبر: 3686923
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه قاهره از «سیره نبوی»

گروه بین‌الملل: غرفه «سیره نبوی» نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره میزبان بازدیدکنندگان پرشماری است که به دنبال آشنایی با سیره پیامبر اسلام هستند.

استقبال گسترده از غرفه «سیره نبوی» نمایشگاه قاهرهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری عربی اینا؛ غرفه «سیره نبوی» با نمایش آثار ترجمه شده خود به ده زبان از جمله انگلیسی، فرانسوی، ترکی، فارسی و دیگر زبان‌ها در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره مشارکت دارد.

غرفه «سیره نبوی» همچنین میزبان تعدادی از مسئولان و علمای اسلامی بوده و رسانه‌های مختلف خبری، فعالیت این غرفه در نمایشگاه را پوشش داده‌اند.

این غرفه همچنین پویشی را برای مطالعه زندگی‌نامه پیامبر اسلام به 100 زبان زنده دنیا راه‌اندازی کرده که در مدت زمان اندکی بیش از 100 عالم اسلامی و 50 مفتی و عالم بزرگ اسلامی در جهان به این پویش پیوستند.

در این نمایشگاه آثار قرآنی نیز به زبان‌های مختلف به نمایش درآمده است که از جمله آن‌ها می‌توان به کتاب «خدا آنگونه نیست(الله ليس كذلك)» به 10 زبان «یکصد سوال درباره اسلام» به 13 زبان ترجمه شده است، اشاره کرد.

استقبال گسترده از غرفه «سیره نبوی» نمایشگاه قاهره

مؤسسه اسلامی الازهر نیز برای دومین سال متوالی در این نمایشگاه فعالیت دارد و آثار اسلامی به زبان‌های مختلف، آثاری پیرامون «قدس» و سلسله جلسات گفت‌وگوی آزاد با حضور علما و اساتید الازهر در موضوعات مختلف برگزار می‌کند.

گفتنی است یادآور می‌شود، چهل و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره از دیروز (هفتم بهمن‌ماه) با مشارکت ۲۷ کشور آغاز شد و تا بیست و یکم بهمن‌ ادامه خواهد داشت/.

 

captcha