12 بقعه متبركه شیراز، میزبان سوگواران «یاس نبوی» می‌شوند
کد خبر: 3687018
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶

12 بقعه متبركه شیراز، میزبان سوگواران «یاس نبوی» می‌شوند

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز از اجرای ویژه برنامه سوگواره «یاس نبوی» در 12 بقعه متبرکه این كلان‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام رحیم صفری‌گرائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز امروز، 10 بهمن‌ماه از اجرای ویژه برنامه سوگواره «یاس نبوی» در 12 بقعه متبرکه این كلان‌شهر خبر داد و گفت: ویژه برنامه ایام دهه اول فاطمیه در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) از 8 بهمن‌ماه به‌مدت 4 شب با سخنرانی حجت‌الاسلام فاطمی از قم و مداحی مداحان اهل بیت به همراه اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود که با برپایی ایستگاه صلواتی همراه است.
وی افزود:‌همچنین در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) این مراسم عزاداری و سوگواری از 11 بهمن به مدت 5 شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام ذوالانواری و مداحی حاج محمد راسخ قدم برگزار شده و از محل اجرای نیات موقوفات ایستگاه صلواتی برپا می‌شود.
صفری‌گرائی با اشاره به اینکه مراسم سوگواره یاس نبوی در بقعه متبرکه سیدنظام‌الدین محمود(ع) شاهداعی الی‌الله این مراسم به‌مدت 3 شب برگزار می‌شود، گفت: این مراسم از 8 بهمن با مداحی کربلایی ابراهیم کردیوند و عرفان علی‌منش و سخنرانی حجت‌الاسلام میر است.
وی ادامه داد: چنین مراسمی در حرم مطهر حضرت سیدتاج‌الدین غریب(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام مرادیان و مداحی سید مصطفی زارع و جعفر دهقانی از 11 بهمن به مدت سه شب برگزار می‌شود.
رئیس اوقاف ناحیه 3 شیراز با بیان اینکه این مراسم در آستان مقدس امامزاده سیدصادق(ع) مهدی آباد از 8 بهمن به مدت سه شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و با برپایی ایستگاه صلواتی برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم حجت‌الاسلام سیدعلی دستغیب ایراد سخنرانی و محمد حسین سلیمی و مصطفی برزگر مرثیه‌سرایی خواهند کرد.
وی گفت: همچنین در محل قدمگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) این مراسم از 7 بهمن به مدت 5 شب با سخنرانی حجت‌الاسلام تجرد و مداحی مداحان اهل بیت(ع) است.
صفری‌گرائی با اشاره به اینکه در آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) قصردشت از 11بهمن تا یک اسفند هرشب حدیث شریف کساء قرائت می‌شود، گفت: در این مراسم حجت‌الاسلام خاکپور سخنرانی و امیرآقائی مرثیه‌سرایی خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در امامزاده سیدمحمد(ع) صغاد نیز مراسم عزاداری و سوگواری ویژه خواهران برگزار می‌شود، گفت: در محل این آستان مقدس نیز این مراسم در روزهای 11 و 12 بهمن بعد از نماز مغرب و عشاء ویژه برادران با سخنرانی حجت‌الاسلام عاشوری و مداحان اهل بیت(ع ) است و از ساعت 10 صبح مراسم سوگواری و عزاداری ویژه خواهران برگزار می‌شود.
صفری‌گرائی همچنین با تصریح اینکه در محل امامزاده سیدحسن(ع) این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام سید قائم هاشمی بیان و حسین قبادی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 12 و 13 بهمن برگزار خواهد شد، گفت: مراسم سوگواره یاس نبوی ویژه دهه اول فاطمیه در امامزاده سیدمحمد(ع) پودنک به مدت دو شب در 10 و 11بهمن با سخنرانی حجت‌الاسلام زارع و مداحی غضنفری است که در این ایام غرفه مشاوره و ارائه محصولات فرهنگی برپا می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز در پایان اضافه کرد: آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) دهپیاله نیز به مدت 3 شب از 10 بهمن میزبان سوگواره یاس نبوی می باشد که با مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت و سخنرانی حجت‌الاسلام روحانی در خصوص فضائل حضرت زهرا(س)، ولایت‌مداری در سیره فاطمه(س)، قرائت و تبیین بخشی از خطبه و زیارت‌نامه حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

captcha